پروازهای نظارتی مشترک آمریکا و کانادا در آسمان روسیه

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، آمریکا و کانادا در چارچوب پیمان بین المللی آسمان باز و در جریان یک مأموریت مشترک در طول پنج روز آینده پروازهای نظارتی را در مسیرهای معین شده در آسمان فدراسیون روسیه انجام می دهند.

پروازهای نظارتی مشترک آمریکا و کانادا در آسمان روسیه

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا تعطیلات خرداد 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریژکوف رئیس مرکز ملی کاهش خطرات هسته ای وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اظهار داشت که مأموریت مشترک کانادا و ایالات متحده از تاریخ 27 ژانویه (7 بهمن ماه) الی اول فوریه (12 بهمن ماه) برای انجام پروازهای نظارتی بر فراز خاک فدراسیون روسیه انجام خواهد داد.

وی یادآور شد که این پروازهای مشترک نظارتی در چارچوب اجرای پیمان بین المللی آسمان باز از عرشه یک هواپیمای نظارتی-تحقیقاتی کانادایی C-13OJ انجام خواهند داد. در طول پرواز در طی مسیرهای توافق شده، متخصصان روسی نیز در این هواپیما حضور داشته و بر رعایت دقیق پارامترهای پرواز توافق شده و استفاده از تجهیزات مشاهده ای که در این توافق نامه پیش بینی شده است نظارت خواهند کرد.

پیمان آسمان باز یک معاهده بین المللی چندجانبه است که در تاریخ 24 مارس 1992 در هلسینکی توسط نمایندگان 23 کشور عضو سازمان امنیت و همکاری در اروپا به امضاء رسید. هدف از این پیمان یاری به تقویت اعتماد بین کشورها به وسیله اجرای سازوکارهای کنترل بر فعالیت های نظامی و پیروی از معاهدات کنترل تسلیحات موجود است. در این توافقنامه یک رژیم آسمان آزاد ایجاد شده است تا شرکت نمایندگان بتوانند بر فراز قلمرو یکدیگر پرواز نمایند. طرفین توافق نامه بیش از 30 کشور دنیا هستند. فدراسیون روسیه این پیمان را در تاریخ 26 ماه مه سال 2001 تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 558

به "پروازهای نظارتی مشترک آمریکا و کانادا در آسمان روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای نظارتی مشترک آمریکا و کانادا در آسمان روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید