وزیر بهداشت اسپانیا: ممکن است تا تابستان شاهد ازسرگیری لالیگا نباشیم

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزیر بهداشت کشور اسپانیا خبر بدی به فوتبال دوستان این کشور داد و از احتمال ادامه تعلیق مسابقات لالیگا تا تابستان سخن گفت.

وزیر بهداشت اسپانیا: ممکن است تا تابستان شاهد ازسرگیری لالیگا نباشیم

به گزارش خبرنگاران، شیوع کرونا در اسپانیا، نزدیک به دو ماه است که تمامی رویدادهای ورزشی وفوتبال این کشور را مختل نموده و طبق گفته وزیر بهداشت این کشور، هواداران لالیگا ممکن است تا تابستان هم از تماشای مسابقات محروم باشند.

سالوادور ایا نه تنها از اعلام زمان برای از سرگیری مسابقات خودداری کرد، بلکه حاضر نشد درباره احتمال از سر گرفته شدن آنها تا پیش از تابستان تضمین بدهد.

او در یک جلسه توجیهی کابینه دولت اسپانیا در روز یکشنبه درباره احتمال از سر گیری مسابقات لالیگا که از ابتدای ماه مارس تعلیق بده است، گفت: من نمی توانم بگویم که آیا فوتبال می تواند فعالیتش را از قبل از فصل تابستان از سر خواهد گرفت یا نه. این یک بی احتیاطی است که بخواهم از الان تاریخی قطعی برای از سر گرفته شدن مسابقات اعلام کنم.

گفته می گردد که تیم های لالیگا از دولت مجوز گرفته اند که تمرینات شان را از ابتدا ماه می شروع نمایند به شرط اینکه از تمامی پرتکل های امنیتی و بهداشتی معین شده برای مهار ویروس کرونا پیروی نمایند. گویا این تصمیم گفته گذشته در جلسه شورای ملی ورزش اسپانیا، فدراسیون فوتبال این کشور و لالیگا اتخاذ شده است. با این حال هنوز معین نیست که این اتفاق عملی گردد و قطعاً هر گونه تمرینی هم پشت درهای بسته انجام خواهد شد.

گزارش ها حاکی از آن است که مقامات لیگ یکی از دو تاریخ شش یا 13 ژوئن (17 یا 24 خرداد) را برای از سر گیری مسابقات در نظر گرفته بودند اما از اظهارات وزیر بهداشت اسپانیا اینگونه برمی آید که دولت این کشور با اتخاذ تصمیمات شتابزده برای از سر دریافت مسابقات مخالف است.

در اسپانیا تا کنون 223 هزار و 759 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 23 هزار و 190 نفر آنها جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 848

به "وزیر بهداشت اسپانیا: ممکن است تا تابستان شاهد ازسرگیری لالیگا نباشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت اسپانیا: ممکن است تا تابستان شاهد ازسرگیری لالیگا نباشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید