وزیر اتحاد مجدد کره: نشست بایدن و مون شرایط را برای مصاحبه با پیونگ یانگ فراهم کرده است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزیر اتحاد مجدد دو کره امروز (دوشنبه) گفت، نشست اخیر روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا شرایط کافی مورد نیاز برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده با کره شمالی را فراهم کرده است.

وزیر اتحاد مجدد کره: نشست بایدن و مون شرایط را برای مصاحبه با پیونگ یانگ فراهم کرده است

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روز جمعه مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و جو بایدن، همتای آمریکایی دیداری رو در رو در واشنگتن داشتند و برای همکاری به صورت دیپلماتیک با پیونگ یانگ و انجام اقدامات عملگرایانه به منظور کاهش تنش ها توافق کردند. دو طرف همچنین تاکید کردند که مصاحبه بر اساس توافق های قبلی از جمله توافق 2018 سنگاپور بین کره شمالی و آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ به جلو پیش می رود.

بایدن نیز سونگ کیم، سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی را سفیر ویژه کشورش در کره شمالی گفت؛ اقدامی که نشان دهنده آمادگی آمریکا برای مصاحبه با کره شمالی به شمار می آید.

لی این یونگ، وزیر اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی گفت: مشخص است که مصاحبه بر اساس توافق سنگاپور ادامه می یابد. با توجه به این مسائل، نشست روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی فرصتی برای ایجاد شرایط کافی و مناسب برای سئول، پیونگ یانگ و واشنگتن به منظور ایجاد بستر برای مصاحبه و اقدام برای بهبود روابط است.

وی ابراز امیدواری کرد که کره شمالی تصمیم بگیرد تا مصاحبهها را از سربگیرد و ادامه داد: وقتی آمریکا در فوریه آمادگی خود را برای مصاحبه با کره شمالی گفت، این کشور آن را رد کرد. با این حال، فکر می کنم که کره شمالی همچنان منتظر نتایج نشست روز جمعه مون جائه این و بایدن و سپس تصمیم گیری است.

ترامپ و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در سال 2018 در سنگاپور و برای نخستین بار دیدار کرده و بر همکاری به سوی خلع سلاح کامل اتمی شبه جزیره کره در ازای تضمین های امنیتی از جانب واشنگتن مصاحبه داشتند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1530

به "وزیر اتحاد مجدد کره: نشست بایدن و مون شرایط را برای مصاحبه با پیونگ یانگ فراهم کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اتحاد مجدد کره: نشست بایدن و مون شرایط را برای مصاحبه با پیونگ یانگ فراهم کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید