وزرای خارجه مصر و اردن فردا به بغداد سفر می کنند خبرنگاران

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که وزرای خارجه مصر و اردن فردا جمعه به شهر بغداد سفر می کنند.

وزرای خارجه مصر و اردن فردا به بغداد سفر می کنند خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از النشره، احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق از سفر وزرای خارجه مصر و اردن به بغداد خبر داد. وی اظهار داشت: احمد الصفدی وزیر خارجه اردن و سامح شکری وزیر خارجه مصر فردا به بغداد سفر می کنند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه عراق اضافه نمود: سفر وزرای خارجه مصر و اردن به بغداد به منظور دیدار آن ها با فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق صورت می پذیرد. قرار است در جریان دیدار سه جانبه مذکور، توافقات نشست های سه جانبه پیشین میان سران سه کشور، بررسی شود.

پیش از این اعضای هیأت هایی از مصر، اردن و عراق در شهر قاهره با یکدیگر دیدار و مصاحبه کرده بودند. سران سه کشور در جریان دیدار مذکور بر لزوم تقویت روابط و مناسبت در عرصه های مختلف تأکید کردند.

اوایل شهریور ماه 99 مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، عبدالله دوم پادشاه اردن، حسین عبدالله الثانی ولیعهد وی و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سومین اجلاس سه جانبه که در امان برگزار می شد، حضور یافتند و یک توافق در خصوص تقویت همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری میان 3 کشور اردن، عراق و مصر امضا کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1401

به "وزرای خارجه مصر و اردن فردا به بغداد سفر می کنند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه مصر و اردن فردا به بغداد سفر می کنند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید