هواوی به زودی فناوری اختصاصی نقشه برداری و مسیریابی خودش را برای توسعه دهنده های اپلیکیشن رونمایی می کند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، هواوی در حال توسعه سرویس نقشه برداری برای رقابت با گوگل مپس است. این خبر را رسانه دولتی China Daily چین فاش کرده ولی می گوید راهی که هواوی در پیش گرفته متفاوت از چیزی است که تصور می کنید.

هواوی به زودی فناوری اختصاصی نقشه برداری و مسیریابی خودش را برای توسعه دهنده های اپلیکیشن رونمایی می کند

ظاهرا این سرویس برای استفاده از توسعه دهنده های نرم افزاری ارائه می شود. به این معنی که نرم افزارهایی که از خدمات ناوبری یا درخواست خودرو و پیک استفاده می کنند؛ می توانند از فناوری نقشه برداری اختصاصی هواوی استفاده کنند و دیگر نیازی به ساختن نقشه خودشان نداشته باشند.

یکی از اعضای اجرایی هواوی به خبرگزاری China Daily گفته است این سرویس نقشه برداری به نام Map Kit، یک سرویس ناوبری خیابانی قابل استفاده در اپلیکیشن ها است. این فناوری می تواند به طور بی درنگ و آنلاین شرایط ترافیکی خیابان ها را در اپ نشان دهد.

همچنین، این مقام اجرایی گفته این سرویس از نقشه برداری واقعیت افزوده (augmented-reality mapping) پشتیبانی می کند. دقیقا نمی دانیم نقشه برداری واقعیت افزوده چه کاری انجام می دهد؛ شاید شبیه به قابلیت AR گوگل باشد که اخیرا به گوگل مپس افزوده شده و مسیرها را در جهانی واقعی برای شما نشانه گذاری می کند.

هواوی برای جمع آوری داده های خود به سرویس های نقشه برداری محلی متصل می شود. چندی پیش، هواوی گفت با شرکت Yandex، غول سرویس های اینترنتی روسی برای تهیه نقشه هاو اجرای API نقشه برداری همکاری می کند.

افزون بر این، یک مدیر مخابراتی گفته است هواوی دارای ایستگاه های پایه مخابراتی (telecom base stations) است که می توانند اطلاعات کاملی از وضعیت خیابان ها توسط موقعیت یاب های ماهواره ای دریافت کنند. هواوی از این ایستگاه ها برای تکمیل اطلاعات نقشه برداری بی درنگ خود استفاده می کند.

از سوی دیگر، گزارش شده است هواوی با Booking Holdings همکاری می کند. شرکت خدمات مسافرتی Booking Holdings از گوگل مپس برای ارائه خدمات مسافرتی آنلاین خود استفاده می کند و احتمالا یک مشتری Map Kit خواهد بود.

قدرت نمایی جدید هواوی

هواوی برای رقابت با گوگل مپس و دیگر سرویس های نقشه آنلاین و مسیریابی، باید متحمل هزینه های زیادی شود و نیاز به سرمایه گذاری عظیمی است. گوگل مپس که اکنون پیروز ترین سرویس نقشه آنلاین در جهان است؛ پس از سال ها توسعه و سرمایه گذاری از جمله خرید شرکت ویز در سال 2013 به قیمت 996 میلیون دلار به این نقطه رسیده است.

اپل هم در سال 2012 سودای ورود به بازار نقشه ها و مسیریابی آنلاین را کلید زد و تا کنون در حال توسعه و بهبود نقشه های خود است. شرکت های دیگری مانند نوکیا هم تلاش هایی برای ارایه سرویس های نقشه برداری آنلاین صورت دادند ولی هیچ یک به اندازه گوگل مپس پیروز نبوده است.

هواوی پس از تحریم های امریکا، در حوزه های مختلفی در صدد نشان دادن قدرت و انگیزه اش است تا اعتماد به نفس سران کاخ سفید را متزلزل کند و نشان بدهد بدون همکاری با شرکت های فناوری امریکایی می تواند به راهش ادامه دهد.

هواوی در حالی که هنوز مجوز استفاده از سیستم عامل اندروید را دارد؛ سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS را برای اسمارت فون ها و دستگاه های هوشمند رونمایی کرد و اولین محصولات مبتنی بر آن وارد بازار شدند.

در گزارش خبرگزاری دولتی China Daily چین اشاره شده سرویس نقشه Map Kit در ماه اکتبر رونمایی می شود و از همان روز در 150 کشور و به 40 زبان قابل استفاده است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 176

به "هواوی به زودی فناوری اختصاصی نقشه برداری و مسیریابی خودش را برای توسعه دهنده های اپلیکیشن رونمایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی به زودی فناوری اختصاصی نقشه برداری و مسیریابی خودش را برای توسعه دهنده های اپلیکیشن رونمایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید