هشدار هواشناسی: از کوهنوردی خودداری کنید، احتمال سقوط بهمن

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از احتمال سقوط بهمن و بارش برف و باران و کولاک برف در ارتفاعات اطلاع داد.

هشدار هواشناسی: از کوهنوردی خودداری کنید، احتمال سقوط بهمن

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط بارش در ارتفاعات اظهارکر: امروز (12 بهمن ماه) در ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، شرق لرستان بعلاوه غرب اصفهان بارش برف سنگین و کولاک برف و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: در رشته کوه البرز و ارتفاعات استان های تهران، البرز و قزوین بارش برف همراه با کولاک و وزش باد دور از انتظار نیست که در این شرایط جوی توصیه می کنیم فقط کوهنوردان ماهر و با تجربه با داشتن تجهیزات کامل اقدام به کوهنوردی و سایر افراد از این کار خودداری نمایند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کوهستان ها در چهارشنبه (13 بهمن ماه) اظهارکرد: پدیده غالب ارتفاعات در روز چهارشنبه (13 بهمن ماه) وزش باد شدید و کولاک برف حاصل از برف های قدیمی و مانده خواهد بود.

وی ادامه داد: روز پنج شنبه (14 بهمن ماه) بارش باران و برف پیش بینی نمی گردد و تنها پدیده مورد انتظار وزش باد شدید و سقوط بهمن به علت افزایش دما خواهد بود.

به گفته ضیاییان روز آدینه (15 بهمن ماه) در رشته کوه البرز و ارتفاعات استان های تهران، البرز و قزوین و ارتفاعات استان های گیلان و مازندران بارش برف همراه با وزش باد شدید وکولاک برف پیش بینی می گردد.

ضیاییان در خاتمه تاکید نمود:در روز های پنج شنبه و آدینه (14 و 15 بهمن ماه) کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1855

به "هشدار هواشناسی: از کوهنوردی خودداری کنید، احتمال سقوط بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی: از کوهنوردی خودداری کنید، احتمال سقوط بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید