هتل سنتی گلشن میبد از هتل های سه ستاره یزد، عکس

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، میبد به لحاظ گردشگری از جاذبه ها و آثار فراوانی برخوردار است و همین حجم جاذبه های گردشگری میبد را جزو شهرهای برتر گردشگری قرار داده است. این شهر آب و هوای دلپذیر دارد اما در ایام سرد سال و در فصل بهار بهترین زمان برای سفر و اقامتی چندین روزه در این شهر و بازدید از جاذبه های آن است.

هتل سنتی گلشن میبد از هتل های سه ستاره یزد، عکس

از جمله جاذبه ها و جاهای دیدنی میبد می توان هتل سنتی گلشن میبد را نام برد. این هتل که روزگاری خانه ای سنتی بوده در سال های اخیر یعنی در سال 1395 با کمی بازسازی و بازسازی به عنوان رستوران و هتل افتتاح و فعالیت رسمی خود را شروع کرد. قدمت ساختمان این هتل به دوران صفویان و قاجاریان برمی گردد.

جالب است بدانید ساختمان هتل سنتی گلشن میبد در سال 1382 جزو آثار ملی ایران به ثبت ملی رسیده است. به عبارتی میهمانان با اقامت در این هتل نه تنها تجربه ای از اقامت در خانه های سنتی خواهند داشت بلکه بخشی از تاریخ این مرز و بوم راه به چشم مشاهده خواهند کرد. زیبا ترین نکته در خصوص خانه های ایرانی سبک معماری آنها است که این خانه های سنتی را از سایر خانه ها و سبک های معماری متفاوت و متمایز می نماید.

هتل سنتی گلشن میبد خوشبختانه در دوران بازسازی و بازسازی این خانه قدیمی کوشش نموده تا کمترین تغییر در سبک معماری خانه ایجاد گردد و همین هم هتل سنتی گلشن میبد را به اقامتگاهی زیبا تبدیل نموده است. میهمانان با اقامت در هتل سنتی گلشن میبد به خوبی می توانند بخش های مختلف یک خانه سنتی ایرانی را از نزدیک ببینند.

بخش هایی مانند حیاط اندرونی، حیاط بیرونی، راهرو، بادگیر، شاه نشین، زیر زمین و غیره. نکته جالب دیگر در خصوص هتل سنتی گلشن میبد اتاق های بادگیر دار است که شاید در کمتر هتل و اقامتگاه سنتی بتوان آن را مشاهده کرد. پشت هتل گلشن میبد بازاری واقع شده است که جالب است بدانید چند دهنه از مغازه های آن متعلق به این خانه سنتی بوده و راهروی مخصوص جهت ارتباط خانه با مغازه است.

از این بنای تاریخی و گذشته پربار هتل که بگذریم بایدگفت هتل سنتی گلشن میبد امکانات خوبی را نیز جهت آسایش و رفاه میهمانانش فراهم کردند به طور مثال مهمانانی که دارای اتومبیل شخصی هستند نیازی به پیدا کردن جای پارک ندارند چون هتل سنتی گلشن میبد فضایی را به عنوان پارکینگ اختصاصی برای میهمانان خود در نظر گرفته است.

همچنین میهمانان هتل امکان دسترسی و اتصال به اینترنت را در هتل سنتی گلشن میبد خواهند داشت. این هتل همچنین از کادری حرف های و آموزش دیده برخوردار است که نه تنها خوش برخورد هستند بلکه به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند و به راحتی با میهمانان خارجی ارتباط برقرار می نمایند.

اماکن نزدیک هتل سنتی گلشن میبد

فاصله هتل سنتی گلشن میبد تا قلعه مهرجرد: 0.7 کیلومتر

فاصله هتل سنتی گلشن میبد تا یخچال تاریخی میبد: 2 کیلومتر

فاصله هتل سنتی گلشن میبد تا آب انبار کلار: 2 کیلومتر

فاصله هتل سنتی گلشن میبد تا کاروان سرا و چاپارخانه میبد: 3 کیلومتر

فاصله هتل سنتی گلشن میبد تا موزه زیلو: 3 کیلومتر

فاصله تا کبوترخانه میبد: 4 کیلومتر

فاصله هتل سنتی گلشن میبد تا پایانه مسافربری اردکان: 7 کیلومتر

فاصله هتل سنتی گلشن میبد تا ایستگاه راه آهن میبد: 10 کیلومتر

فاصله تا زیارتگاه چک چک اردکان: 48 کیلومتر

فاصله هتل سنتی گلشن میبد تا مرکز شهر یزد: 53 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1126

به "هتل سنتی گلشن میبد از هتل های سه ستاره یزد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل سنتی گلشن میبد از هتل های سه ستاره یزد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید