نظارت دقیق تر بر نحوه اجرای مقررات ملی ساختمان در خراسان رضوی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران:رئیس نظام مهندسی راه و شهرسازی خراسان رضوی خواهان نظارت دقیق تر بر نحوه اجرای مقررات ملی ساختمان در خراسان رضوی شد.

نظارت دقیق تر بر نحوه اجرای مقررات ملی ساختمان در خراسان رضوی

جهت دریافت خدمات طرح الاچیق باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، مهرداد مدیرخازنی ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی مبحث هفده مقررات ملی ساختمان اظهار کرد: مقررات ملی ساختمان مجموعه ای از بایدها و نبایدها در حوزه ساخت و ساز است و رعایت این بایدها و نبایدها در مقررات ملی ساختمان به افزایش ایمنی، آسایش و صرفه مالی استفاده نمایندگان از ساختمان منجر می گردد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموعه 21 گانه مقررات ملی ساختمان در دسترس افراد واقع شده است، گفت: دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان در سال جاری برای به روز کردن این ضوابط و مقررات اقدام نموده و به همین دلیل چنانچه متخصصان و دانشگاه ها اظهار نظر و یا پیشنهادی دارند می توانند به وسیله این اداره کل اقدام نمایند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، با تاکید بر اینکه مجموعه مقررات ملی ساختمان، الفبای ساخت و ساز در کشور محسوب می گردد، توضیح داد: مبحثی مانند مبحث 17 در ارتباط با تأسیسات لوله کشی و تجهیزات گاز طبیعی ساختمان ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده و رعایت آن سبب جلوگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار می گردد.

مدیرخانی با اشاره به اقدامات اجرا شده در زمینه کنترل و نظارت عالیه اداره کل اظهار کرد: در راستای نظارت و کنترل دقیق تر بر نحوه اجرای مقررات ملی ساختمان در استان، کارشناسان اداره کل به صورت سرزده و موردی، ساختمان های در حال احداث را بازدید نموده و گزارش بازدید خود را به اداره کل اعلام تا در صورت مشاهده تخلف اقدام مقتضی صورت گیرد.

در این جلسه مقرر شد تا جلسات به صورت مستمر تا حصول نتیجه ادامه داشته و کارگروهی با موضوع مدیریت گاز سازمان نظام مهندسی تشکیل و مباحث تخصصی در این کارگروه مطرح وگزارش اقدامات اجرا شده و در جلسات آینده اعلام گردد.

همچنین در این نشست آسیب شناسی در خصوص مبحث های تأسیسات لوله کشی و تجهیزات گاز طبیعی در ساختمان ها همچون انتخاب جهت دودکش، تأمین هوای کافی برای سوخت وسایل گازسوز، محدودیت عبور لوله گاز از سقف های کاذب محل های تجمع و ایمنی موتورخانه ها مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 767

به "نظارت دقیق تر بر نحوه اجرای مقررات ملی ساختمان در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت دقیق تر بر نحوه اجرای مقررات ملی ساختمان در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید