نخست وزیر نیوزلند از همکاری مردم برای مقابله با کرونا قدردانی کرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مردم نیوزیلند پس از حدود دو ماه رعایت ضوابط و تدابیر شدید قرنطینه و نبرد موفقیت آمیز با ویروس کرونا از این هفته شاهد بازگشایی مدارس و ادارات خواهند بود و از این رو جیسیندا آردرن نخست وزیر، از مردم این کشور به عنوان تیم 5 میلیون نفری در شکست زنجیره شیوع کرونا یاد و از آنها قدردانی کرد.

نخست وزیر نیوزلند از همکاری مردم برای مقابله با کرونا قدردانی کرد

به گزارش گاردین، جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند روز دوشنبه گفت : از روز پنجشنبه هفته جاری محدودیت های تردد و قرنطینه از سطح 3 به سطح 2 کاهش خواهد یافت و امکان بازگشایی مدارس فراهم می شود. همچنین کارکنان ادارات می توانند به سر کار خود بروند و رستوران ها و مغازه های خرده فروشی هم کسب و کار خود را از سر می گیرند.

فعالیت های تفریحی و ورزشی نیز می تواند ازسرگرفته شود و کتابخانه ها، زمین های بازی و موزه ها نیز بازگشایی خواهند شد. با این حال رستوران ها به عنوان اماکن با ریسک بالا شناسایی شده اند و روز 21 می بازگشایی خواهند شد. همچنین تجمعات اجتماعی از جمله در مراسم عروسی و عزا به 10 نفر محدود شده است.

طبق آمار منتشره در کشور نیوزیلند کمتر از یک هزار و 500 نفر به کرونا مبتلا شده اند. دولت این کشور راهبرد قاطعی برای از بین بردن ویروس کرونا در پیش گرفت و روز 15 مارس مرزها را بست و از روز 25 مارس مقررات سراسری محدودیت تردد اجرا کرد.

نخست وزیر نیوزیلند امروز دوشنبه از تیم 5 میلیون نفری مردم نیوزیلند برای فداکاری های آنان به منظور محافظت از افراد آسیب پذیر به خصوص سالمندان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: ما در نبرد پیروز شدیم اما جنگ هنوز به خاتمه نرسیده است.

اکنون 90 فرد مبتلا به کرونا در نیوزیلند وجود دارد و دو نفر در بیمارستان بستری هستند. این کشور اکنون ظرفیت انجام یک هزار و 200 تست کرونا در روز را دارد که به طور سرانه بالاتر از ظرفیت آزمایش در استرالیا، انگلیس، سنگاپور و کره جنوبی است.

نخست وزیر نیوزیلند درعین حال گفت : در سطح 2 مقررات محدودیت امکان مسافرت در داخل کشور وجود دارد اما مرزها به روی مسافران خارجی برای مدتی طولانی بسته خواهد بود که این مساله با نزدیک شدن به فصل اسکی ضربه ای به بخش گردشگری است. برخی محدودیت ها در سطح 2 نیز باقی خواهد ماند. فاصله گذاری اجتماعی به طور گسترده اجرا خواهد شد و رستوران ها تنها می توانند به مشتری های نشسته خدمات بدهند. مقررات بهداشتی سختی نیز در سراسر کشور اجرا خواهد شد اما نیازی به ماسک زدن در مکان های عمومی نیست.

طبق گزارش صندوق بین المللی پول، انتظار می رود اقتصاد نیوزیلند در سال جاری 8 درصد کوچک شود. تاکید آردرن بر نجات جان افراد در جریان شیوع کرونا موجب محبوبیت او شده و طبق آخرین نظرسنجی محبوبیت و مقبولیت وی نزد مردم این کشور بیش از 80 درصد است. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 881

به "نخست وزیر نیوزلند از همکاری مردم برای مقابله با کرونا قدردانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر نیوزلند از همکاری مردم برای مقابله با کرونا قدردانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید