نخست وزیر شوم گام اول من گسترش امنیت و اقتدار دولت خواهد بود

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق طی گفتگویی تلویزیونی گفت: دست خود را به سوی هر فردی که می خواهد با من صلح کند، دراز می کنم و من خواهان خصومت ها نیستم و نیز خواهان ادامه اختلافات نه با مقتدی صدر و نه با هیچکس دیگری نمی باشم. درحال حاضر هیچ وساطتی برای صلح با مقتدی صدر وجود ندارد.

نخست وزیر شوم گام اول من گسترش امنیت و اقتدار دولت خواهد بود

نوری مالکی ادامه داد: جنبش اراده به رهبری حنان الفتلاوی در انتخابات پیش رو با ما خواهد بود.

درباره بحث نظارت و هدایت سازمان ملل هم افزود: از نظارت و هدایت سازمان ملل بر انتخابات پیش رو و نیز از سلاح خارج از قانون در انتخابات ترس دارم.ما با صرفاً نظارت سازمان ملل با انتخابات موافق هستیم اما با نظارت و هدایت توسط آن مخالفیم و با به تعویق انداختن انتخابات نیز مطلقاً مخالف می باشیم.

وی در ادامه گفت: ما با نظام حوزه های انتخاباتی متعدد مخالف هستیم اما این نظام از طریق مجلس به ما تحمیل شد.

رئیس ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: نیروهای سیاسی باید از دولت الکاظمی در گام های مثبتش از آن حمایت کنند.

درباره چالشهای پیش روی دولت مصطفی الکاظمی هم، گفت: از بزرگترین بحران هایی که دولت الکاظمی با آن روبرو است، عدم وجود وفاق سیاسی با آن می باشد.دولت الکاظمی از بحران های مالی بزرگی رنج می برد.

درباره احتمال نخست وزیری مجددش نیز، گفت: این ملت است که بازگشت من به نخست وزیری را مشخص خواهد کرد اما اگر ملت بازگشت من به نخست وزیری را برگزید پس گام اول من گسترش امنیت و اقتدار دولت خواهد بود.

وی درباره حوادث موصل در سال 2014 هم گفت: موصل در سال 2014 از نظر نظامی سقوط نکرد بلکه از طریق یک توطئه سقوط کرد.چگونه در یک لحظه 30 هزار نیروی پلیس از این استان و نیروهای نظامی و افسران و سلاح ها از استان های موصل و صلاح الدین عقب نشینی کردند؟!جزئیات توطئه سقوط موصل را در یادداشت های روزانه ای ثبت کرده ام و به زودی آن را منتشر خواهم کرد.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق ادامه داد: شرایط در ناصریه همچنان بی ثبات می باشد اما مدتی پیش این شهرستان عملاً سقوط کرده بود اما درحال حاضر کنترل آن به طور جزئی به دست آمده است.من اطلاعی مبنی بر وجود طرف سوم در تظاهرات ندارم و معتقد نیستم که چنین طرفی وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1473

به "نخست وزیر شوم گام اول من گسترش امنیت و اقتدار دولت خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر شوم گام اول من گسترش امنیت و اقتدار دولت خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید