نام دارویی که حال بیماران بدحال کرونایی را خوب می نماید چیست؟

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، شرکت بزرگ داروسازی آسترازینکا که در راه ساخت واکسن کرونا با مسائل بسیار زیادی روبرو شد اکنون یک راه درمانی دیگر برای بیماران بدحال کرونایی در نظر گرفته است.

نام دارویی که حال بیماران بدحال کرونایی را خوب می نماید چیست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، شرکت بریتانیایی داروسازی آسترازینکا فاش کرد که برنامه های کلانی برای ساخت یک داروی مخصوص سرطان خون دارد که استفاده از آن در آمریکا برای بهبود حال بیماران بدحال کرونایی نتایج مثبتی در بر داشته است. این دارو بر روی 400 بیمار بدحال کرونایی تجویز شده بود.

این دارو کلکنس (calquence) نام دارد و شواهد زیادی وجود دارد که حال تعداد زیادی از بیماران بدحال کرونایی را که در بخش های مراقبت های ویژه بستری بوده اند و زیر ونتیلاتور رفته اند خوب نموده است.

این داروی مخصوص بیماری سرطان خون از آسیب رساندن به ریه از طریق ویروس کرونا جلوگیری می نماید.

البته این دارو تا امروز برای تعداد کمی از بیماران بدحال کرونایی تجویز شده است اما شرکت آسترازینکا در نظر دارد با توجه به نتایج مثبت آن بر روی تعدادی از بیماران ، دوز زیادی از آن را به محرله فراوری برساند.

یکی از مقامات بلندپایه شرکت داروسازی آسترازینکا گفت که بیمارانی با مرحله پیشرفته کرونا و آسیب های شدید ریوی پس از دریافت این دارو حال و وضع بهتری از خود نشان داده اند.

وقتی سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا به شدت واکنش نشان می دهد این امر می تواند به مرگ بیمار منجر گردد. این ویروس به شدت به ریه آسیب می زند و تنفس را سخت می سازد.

کلکنس (calquence) با نام عمومی آکالابروتینیب به عنوان یک داروی بازدارنده تیروزین کناز شناخته می گردد که پروتئین هایی را که باعث می گردد پاسخ های ایمنی مسدود گردد را از بین می برد.

مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1180

به "نام دارویی که حال بیماران بدحال کرونایی را خوب می نماید چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "نام دارویی که حال بیماران بدحال کرونایی را خوب می نماید چیست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام دارویی که حال بیماران بدحال کرونایی را خوب می نماید چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید