موافقت با اجرای 5 طرح گردشگری و تصویب تسهیلات متمم 10 طرح بوم گردی در گیلان

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، معاون سرمایه گذاری روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در پنجمین جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری، با اجرای پنج طرح گردشگری شامل دو واحد بوم گردی، دو مجتمع گردشگری و یک مجتمع اقامتی و پذیرایی موافقت شد.

موافقت با اجرای 5 طرح گردشگری و تصویب تسهیلات متمم 10 طرح بوم گردی در گیلان

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، رضا حسن پور روز شنبه 11 مرداد 99 اضافه نمود: تسهیلات متمم 10 طرح بوم گردی که با توجه به افزایش هزینه ها ناتمام مانده بود به مبلغ 11 میلیارد ریال مورد تصویب قرار گرفت.

او در ادامه بیان نمود: برای رفع موانع و مسائل پیش روی سرمایه گذاران و تسریع فرایند اتمام پروژه های بوم گردی، جلسه کمیته فنی بررسی طرح های متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی مربوط به بخش اشتغال روستایی درسامانه کارا تشکیل و طرح های مربوطه بررسی شدند.

معاون سرمایه گذاری روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تأکید بر لزوم حمایت تسهیلاتی از طرح های بوم گردی به منظور فراهم کردن زیرساخت های جذب گردشگر اضافه نمود: بوم گردی ها یکی از مهم ترین زیرساخت های گردشگری در استان هستند که بستر ایجاد گردشگری و اشتغال روستایی را فراهم می کنند، بنابراین با توجه به تعداد مجوزهای صادره، اولویت توسعه استان با موضوع طرح های گردشگری به ویژه بوم گردی ها است.

او با اشاره به مبلغ تسهیلات بانکی و حجم سرمایه گذاری این پروژه ها ادامه داد: این طرح ها با مبلغ اولیه 30میلیارد ریال تسهیلات بانکی و برآورد حجم سرمایه گذاری شخصی 100 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی بیش از 90درصد نیمه تمام مانده بود، در این جلسه مبلغ 11میلیاردریال تسهیلات متمم برای تکمیل این طرح ها مصوب شد.

حسن پور گفت: با تکمیل طرح های بوم گردی و گردشگری پیش بینی می شود زمینه ایجاد اشتغال به طور مستقیم برای 30 نفر فراهم شود.

موافقت با اجرای 5 طرح گردشگری

او سپس با تأکید بر ضرورت تسریع در فرآیندهای سرمایه گذاری گفت: باتوجه به میزان تقاضای سرمایه گذاران، کمیته فنی سرمایه گذاری در کمتر از یک هفته دوبار تشکیل جلسه داد که در آن هفت طرح مورد بررسی قرارگرفت که با اجرای پنج طرح گردشگری شامل دو واحد بوم گردی، دو مجتمع گردشگری و یک مجتمع اقامتی و پذیرایی موافقت شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1011

به "موافقت با اجرای 5 طرح گردشگری و تصویب تسهیلات متمم 10 طرح بوم گردی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت با اجرای 5 طرح گردشگری و تصویب تسهیلات متمم 10 طرح بوم گردی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید