معاون اشرف غنی: بیش از 60 درصد کمک های خارجی به دولت افغانستان داده نمی شود

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفت که بیش از 60 درصد کمک های خارجی توسط حامیان ملی افغانستان به مصرف می رسد و از سوء مدیریت در مصرف این کمک ها انتقاد کرد.

معاون اشرف غنی: بیش از 60 درصد کمک های خارجی به دولت افغانستان داده نمی شود

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان با انتشار پیامی در فیسبوک نوشت که بیش از 60 درصد کمک های خارجی توسط کشورها و سازمان های حامی اقتصادی افغانستان به مصرف می رسد اما براساس تحقیقات، توزیع کمک ها و برنامه های اقتصادی نه از نظر موقعیت، و نه از دید نفوس و تراکم جمعیت بطور منصفانه صورت نمی گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: به عنوان مثال ولایت کابل از دید مصرف این بودجه در ردیف پنجم واقع شده است، در حالیکه از دید نفوس بزرگترین ولایت و شهر افغانستان است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پیش از این نیز بنیاد تحقیقاتی آبزرور در گزارشی اعلام کرده بود که حامیان اقتصادی دولت افغانستان آنچه برای کمک متعهد می شوند را در این کشور هزینه نمی کنند.

این بنیاد تحقیقاتی نوشته بود که پروژه های توسعه ای عمدتاً به پیمانکاران خارجی و اغلب از کشور کمک کننده داده می گردد که 40 درصد از مبلغ کمک شده صرف حق مشاوره و سود شرکت می گردد؛ از سوی دیگر هزینه استخدام یک کارشناس خارجی در افغانستان سالانه حدود 250 هزار دلار است و تقریبا 200 برابر میانگین حقوق یک کارمند دولت افغانستان می باشد.

در این گزارش آمده که در اختصاص بودجه ها، نیازهای جامعه افغانستان بدرستی در نظر گرفته نمی گردد و حتی در رابطه با چگونگی مصرف این کمک ها و اینکه در کجا هزینه می شوند پنهانکاری وجود داشته و تصمیم گیری در باره تخصیص بودجه ها نیز پشت درهای بسته صورت می گیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1249

به "معاون اشرف غنی: بیش از 60 درصد کمک های خارجی به دولت افغانستان داده نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اشرف غنی: بیش از 60 درصد کمک های خارجی به دولت افغانستان داده نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید