مسافرت مسئولانه و محدود کردن تعداد توریست؛ نیاز امروز توریستی دنیا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مسافرت مسئولانه و پایدار و همچنین محدود کردن تعداد گردشگرانی که به نقاط پرطرفدار و معروف دنیا سفر می کنند، از ضروریات صنعت گردشگری امروز دنیا به شمار میرود.

مسافرت مسئولانه و محدود کردن تعداد توریست؛ نیاز امروز توریستی دنیا

صنعت گردشگری جهانی شاهد یک فرایند صعودی است. طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، گردشگری بین المللی برای هشتمین سال متوالی با رشد روبرو بوده، هر چند که از دهه 1960 هیچگاه چنین افزایش بدون وقفه ای مشاهده نشده است.

کشور هند جاذبه های متعددی نظیر کوه های مملو از برف هیاقتصادیا، سواحل گوا، تفرجگاه های یوگا و آیورودا در کرالا، تاج محل، سایت های تاریخی میراث جهانی و بیش از 100 پارک ملی دارد و طبق اعلام شورای جهانی سفر و گردشگری، پتانسیل تبدیل شدن به چهارمین مقصد گردشگری و اقتصاد گردشگری جهان در دهه پیش رو را دارد. با اینکه تعداد گردشگران جهانی هند در حال افزایش است، مردم هند نیز امروزه خیلی بیشتر سفر می کنند. تا سال 2025 احتمالا تعداد هندی هایی که برای تعطیلات به کشورهای خارجی می فرایند، سه برابر خواهد شد.

در هر حال، با توجه به ده ها میلیون نفری که از نقاط معروف گردشگری جهان دیدن می کنند و باعث ازدحام بیش از حد جمعیت می شوند، آسیب ناشی از خیل بزرگ گردشگران یک واقعیت تلخ تبدیل شده است. علاوه براین، گردشگران ممکن است به زیرساخت های محلی خسارت وارد کنند و به خاطر افزایش اجاره ها در مکان هایی که باید خانه خود را با گردشگر مشترکا استفاده کنند، (مانند ایربی ان بی (Airbnb)) می تواند منجر به مسائل اقتصادی برای ساکنین بومی شود.

چندی پیش دولت هیماچال خاطرنشان کرد به واسطه شرایط اکولوژیکی شکننده منطقه لاهال-اسپیتی (Lahaul-Spiti) به فکر محدود کردن حضور گردشگران است. پس از ازدحام جمعیت در یکی از ورودی های تاج محل که باعث زخمی شدن پنج نفر شد، دولت مرکزی در ماه ژانویه اقداماتی را برای محدودیت تعداد بازدیدنمایندگان از تاج محل خاطرنشان کرد.

جزیره بوراکای (Boracay) از مقاصد گردشگری پرطرفدار فیلیپین است که مسئولان تصمیم گرفتند در ماه آوریل به مدت 6 ماه درهای این جزیره را با هدف حفظ و نگهداری از آن، به روی بازدیدنمایندگان ببندند. یکسال قبل نیز ماچو پیچو (Machu Picchu) قوانینی نظیر امکان بازدید در ساعات مشخص و بلیط های محدود را به منظور کنترل خیل بزرگ گردشگر اعمال کرد.

ایربی ان بی که سفری آسان تر و مقرون به صرفه را به مسافران ارائه می کند با عصبانیت و خشم ساکنان بومی روبرو شده است. مردم بومی مقاصد گردشگری معروف نظیر ونیز، بارسلونا و آمستردام می گویند:

دیگر گردشگر نمی خواهیم، همین تعداد گردشگر کافی است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1860

به "مسافرت مسئولانه و محدود کردن تعداد توریست؛ نیاز امروز توریستی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرت مسئولانه و محدود کردن تعداد توریست؛ نیاز امروز توریستی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید