مدل های جدید جایگاه مطالعه با طراحی بسیار شیک و مدرن

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، جایگاه مطالعه تفاوت های زیادی با جایگاه میز تحریر یا میز کامپیوتر دارد. این جایگاه ها عموماً راحت تر هستند اما در آنها خبری از اصول طراحی ارگونومیک مانند جایگاه کامپیوتر نیست. اولویت اصلی این جایگاه ها، راحتی مصرف کننده در نشستن های طولانی مدت و مطالعه چند ساعته کتاب است.

مدل های جدید جایگاه مطالعه با طراحی بسیار شیک و مدرن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

جایگاه مطالعه را می گردد خاص ترین مبلمان درون منزل دانست. وقتی روی این جایگاه می نشینید احساسی بسیار راحت خواهید داشت و بعلاوه ظاهر آن نیز به گونه ای است که وقتی در گوشه ای دنج از اتاق یا هال پذیرایی خانه قرار می گیرد، ظاهری زیبا و شیک به چیدمان می دهد. از جایگاه مطالعه می توان برای تماشای تلویزیون و یا کار با گوشی و تبلت نیز استفاده کرد، بنابراین حضور آن در هر دکوراسیونی با هر چیدمانی، قطعا مفید خواهد بود. اما انتخاب جایگاه مناسب چالش های مخصوص خود را دارد. اگر بیشتر در خصوص انواع جایگاه های امروزی بدانید، انتخاب راحت تر و مناسب تری خواهید داشت. در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با این نکات آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

نکات مهم و اساسی در خرید جایگاه مطالعه

انتخاب یک جایگاه مطالعه مناسب تا حد زیادی شخصی بوده و به سلیقه و انتظارات خود فرد مصرف نماینده بستگی دارد. اما بهرحال یک سری نکات کلی وجود دارد که شما را به سمت بهترین و راحت ترین گزینه راهنمایی می نماید.

عرض جایگاه

جایگاه های مطالعه معمولا عظیم و عریضی هستند. هر چه جایگاه عظیم تر باشد، راحتی بیشتری هم دارد. اگر بیشتر وقت خود در طول روز را روی جایگاه به مطالعه و تماشای تلویزیون، بازی با کنسول گیمینگ یا کار با گوشی می گذارنید، احتمال زیاد در حالت نشسته زیاد تغییر شرایط خواهید داد، مثلاً پاهای خود را جمع می کنید یا به یک طرف می نشینید. برای چنین افرادی توصیه می گردد حتما از جایگاه های عریض و عظیم استفاده نمایند.

جایگاه ارگونومیک

طراحی ارگونومیک جایگاه مطالعه اگرچه با جایگاه های میز تحریر و کامپیوتر تفاتوت دارد اما به معنی کم اهمیت بودن آن نیست. از آنجایی که قرار است مدتی طولانی روی جایگاه بنشینید، ارگونومیک بودن جایگاه موضوع مهمی است. در جایگاه های مطالعه ارگونومیک، فرد حتی پس از نیم روز نشستن مداوم روی جایگاه بازهم احساس راحتی خواهد نمود. همچنین این جایگاه ها از صدمات بدنی بلند مدت نیز جلوگیری می نمایند.

پشتی بلند برای جایگاه مطالعه موضوع بسیار مهمی است. پشتی بلند فضایی نرم و راحت برای تکیه دادن سروگردن حین مطالعه فراهم می نماید. دسته جایگاه نیز بخش مهمی است. دسته جایگاه راحت و ارگونومیک باید بلند و عریض باشد تا فضای کافی برای قرار دادن کتاب یا اسنک و ظرف مواد خوراکی فراهم کند. هنگام خرید حتما به دارا بودن ساپورت برای گودی کمر روی پشتی جایگاه توجه کنید. از آنجایی که قرار است ساعات طولانی رو جایگاه بشینید، این قابلیت مانع از بروز مسائل ستون فقرات خواهد شد.

جایگاه های عمیق فضای بسیار زیادی برای نشستن در انواع حالت ها فراهم می نماید. همچنین افراد قد بلند نیز از این ویژگی بیشترین استفاده را می برند زیرا جایگاه های کوچک و کم عمق بخاطر در بر نگرفتن کامل بدن آنها، احساس ناراحتی ایجاد خواهند کرد.

برای راحتی بیشتر جایگاه مطالعه توصیه می گردد حتما از یک میز عثمانی یا میز پایه کوتاه پارچه ای هم برای قرار دادن پاها بهره ببرید. وقتی پاهایتان را روی میز پایه کوتاه قرار می دهید، جریان خون در بدن شما در حالت نشسته بهبود خواهد یافت که در نهایت منجر به احساس بهتر شما خواهد شد.

زیبایی ظاهری

اگر قرار است جایگاه خود را در اتاق نشیمن قرار دهید، حتما اندازه آنرا کوچکتر از سایز مبلمان راحتی انتخاب کنید تا دکور و چیدمان خانه را نامنظم و عجیب نشان ندهد. همچنین سعی کنید طرح انتخابی تان، شباهت هایی با مبلمان نشیمن داشته باشد.

جایگاه مطالعه مناسب اتاق خواب معمولا دارای پایه های کوتاه هستند تا نشستن و برخاستن از جایگاه راحت بوده و ایمنی آن نیز بیشتر باشد. برای اتاق کودک، هر چه جایگاه کوتاه تر باشد، ایمنی بیشتری دارد.

متریال و مواد بکار رفته در ساخت انواع جایگاه موضوعی بسیار مهم است. بیشتر جایگاه های مطالعه از چوب ساخته می شوند، اما مواد دیگر مثل فلز هم در ساخت جایگاه بکار می رود. جایگاه های ساخته شده با فریم فلزی از جنس استیل ضد زنگ خیلی کمیاب هستند اما استحکام و دوام زیادی هم دارند. روکش روی فریم یا کلاف جایگاه نیز اهمیت بالایی دارد. روکش چرم با کلاس و راحت است اما در خرید حتما باید به ضخامت و کیفیت چرم توجه کنید. پارچه های دیگر مثل کتان و چرم مصنوعی هم احتیاج به مراقبت های ویژه دارند تا همواره تمیز بمانند. اما فارغ از جنس و نوع پارچه، سعی کنید اولویت خود را پارچه های راحت، ضخیم و مقاوم قرار دهید. که احساس بهتری در طول زمان استفاده درون شما ایجاد نمایند.

قیمت

قیمت جایگاه مطالعه به عوامل متعددی مثل روکش پارچه، همراه داشتن میز، جنس فریم و … بستگی دارد. اما به طور کلی قیمت مدل های باکیفیت و مناسب از قسمت 3 میلیون تومان آغاز می گردد. در بین مارک های معتبر نیز قطعا جایگاه های ایکیا بهترین کیفیت را نسبت به قیمت عرضه می نمایند.

منبع: اتاق
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1409

به "مدل های جدید جایگاه مطالعه با طراحی بسیار شیک و مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های جدید جایگاه مطالعه با طراحی بسیار شیک و مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید