مخالف عربستانی مقیم کانادا: مقامات سعودی مکالماتم با خاشقجی را شنود نموده اند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مخالف برجسته عربستانی مقیم کانادا در سخنانی فاش کرد که مقامات عربستان علیه وی و روزنامه نگار منتقد سعودی جاسوسی نموده و مکالمات میان آن دو را شنود می کردند.

مخالف عربستانی مقیم کانادا: مقامات سعودی مکالماتم با خاشقجی را شنود نموده اند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا، عمر بن عبدالعزیر، مخالف برجسته عربستانی مقیم کانادا در گفت وگو با شبکه سی بی اس فاش کرد که مقامات عربستان به وسیله یک برنامه جاسوسی کامپیوتری علیه وی و دوستش جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی جاسوسی نموده اند.

عبدالعزیز گفت که مقامات عربستان مکالمات وی با خاشقجی و مکالمات این روزنامه نگار با دیگر فعالان در کانادا، آمریکا، ترکیه و عربستان را شنود نموده اند.

وی اضافه کرد که آزمایشگاه سیتیزن لاب در دانشگاه تورنتو کانادا شنود مکالمات را مورد آنالیز قرار داده و به ادله ای دست یافته که تاکید می نماید مقامات عربستان با استفاده از نرم افزارهای جاسوسی قدرتمندی که منحصرا به کشورها فروخته می گردد، به سرقت اطلاعات از تلفن او و خاشقجی مبادرت نموده اند.

این منتقد سعودی ضمن ابراز نگرانی از دچار شدن به سرنوشت خاشقجی، تاکید نمود: خاشقجی در آمریکا احساس امنیت می کرد و صدای او باعث سردرد حکومت عربستان می شد.

عمر عبدالعزیز در ادامه گفت که آخرین بار 28 سپتامبر گذشته پیش از اینکه خاشقجی آمریکا را ترک کند با وی صحبت نموده است.

جمال خاشقجی دوم ماه جاری میلادی پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شده و هیچ اثری از وی نیست و بعضی معتقدند که این روزنامه نگار منتقد سعودی در ساختمان کنسولگری به قتل رسیده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 340

به "مخالف عربستانی مقیم کانادا: مقامات سعودی مکالماتم با خاشقجی را شنود نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالف عربستانی مقیم کانادا: مقامات سعودی مکالماتم با خاشقجی را شنود نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید