محدودیت ها و شرایط بازدید از کاخ گلستان در ایام نوروز اعلام شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، کاخ گلستان به عنوان یکی از کاخ موزه های قابل بازدید در تهران این روزها میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی است.

محدودیت ها و شرایط بازدید از کاخ گلستان در ایام نوروز اعلام شد

هر سال به جز عید سال 99 این کاخ مملو از گردشگران و بازدیدنمایندگانی بود که آمار بالای حضور آنها در هر یک از موزه های کاخ نگرانی هایی را برای دوست داران میراث فرهنگی و حفاظت از مجموعه به دنبال داشت اما اکنون برای بازدید از این کاخ محدودیت هایی اعمال شده است.

از آنجا که طرح خرید اینترنتی بلیت برای بازدید از کاخ اجرایی شده، بازدیدنمایندگان می بایست قبل از حضور در کاخ، در سایت اعلام شده توسط وزارت میراث فرهنگی اقدام به خرید بلیت نمایند.

پس از آن با توجه به محدودیت های زمانی و سانس های اختصاص یافته، ساعت بازدید مورد نظر خود را انتخاب نموده سپس در محوطه کاخ گلستان حضور پیدا نمایند. بنابراین همانند سالهای گذشته نیست که هر زمان بازدیدنماینده ای اراده نموده بتواند در کاخ حضور داشته باشد.

اکنون طبق جدول زمان بندی شده، افراد می توانند تنها در 6 سانس هر روز از ساعت 9 و نیم صبح تا 17 و 30 در مجموعه حضور داشته باشند.

در 4 سانس 500 نفر و در 2 سانس دیگر هر کدام 350 نفر ظرفیت برای بازدید وجود دارد.

بازدیدنمایندگان برای بازدید از همه بخش های کاخ گلستان مبلغی در حدود 46 هزار تومان می پردازند. همچنین راهنمای صوتی نیز با هزینه 15 هزار تومان به آنها داده می گردد.

ضمن اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و برای انجام پروتکل های بهداشتی هنگام بازدید محدودیت های دیگری نیز اعمال شده است از جمله اینکه در روزهای عید نوروز عکاسی و فیلمبرداری از مجموعه ممنوع است و هیچ بازدید عمومی همراه با تورلیدر نیز به دلیل جلوگیری از ازدحام انجام نمی گیرد.

با این وجود عکاسی از محوطه باز کاخ آزاده است همانطور که در محوطه باز کاخ نمایشگاه صنایع دستی و اجرای موسیقی زنده برپاست.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1403

به "محدودیت ها و شرایط بازدید از کاخ گلستان در ایام نوروز اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت ها و شرایط بازدید از کاخ گلستان در ایام نوروز اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید