مجارستان: تحریمهای اروپا علیه چین برای منحرف کردن افکار عمومی است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوآ، در پی تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا علیه شخصیت های حقیقی و حقوقی چین آن هم به بهانه نقض ادعایی حقوق بشر در سین کیانگ، پیتر سیارتو وزیر تجارت و امور خارجه مجارستان در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم های وضع شده این اتحادیه علیه افراد و نهادها در چین و میانمار را بی فایده و مضر خواند و گفت: در زمانی که اهمیت همکاری بین المللی به طور چشمگیری رو به افزایش است، و به جای وضع تحریم ها باید جان انسان ها را نجات داد، تصمیماتی از این دست مطلقاً بی معنا است.

مجارستان: تحریمهای اروپا علیه چین برای منحرف کردن افکار عمومی است

با ما سفر کنید و با تور اروپا تابستانی از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وی در ادامه اضافه کرد: هدف اصلی اتحادیه اروپا از وضع این تحریم ها منحرف کردن افکار عمومی از مشکل اصلی، یعنی سوءمدیریت در خرید و استفاده از واکسن [کرونا] است که با نرخ مرگ انسان ها و میزان خسارت وارده به اقتصاد اروپا قابل اندازه گیری است.

وزارت تجارت و امور خارجه مجارستان نیز در یک بیانیه مطبوعاتی به نقل از پیتر سیارتو گفت که تحریم های اتحادیه اروپا علیه چین بی نهایت زیان آور و مضر بوده و باعث مسموم شدن فرایند همکاری میان اتحادیه اروپا و چین خواهند شد.

در بخشی دیگر از این بیانیه مطبوعاتی آمده است: اگر همکاری (با چین) بر مبنای عقلانیت انجام می شد، اتحادیه اروپا می توانست رسماً از آن سود ببرد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه گفت که تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا علیه افراد و نهادهای چین هیچ مبنایی به جز دروغ و اطلاعات جعلی، بی اعتنایی و تحریف واقعیت ها و مداخله آشکار در امور داخلی چین ندارد و با وقاحت تمام قوانین بین الملل و هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل را نقض نموده و روابط اتحادیه اروپا و چین را به شدت تضعیف می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1428

به "مجارستان: تحریمهای اروپا علیه چین برای منحرف کردن افکار عمومی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجارستان: تحریمهای اروپا علیه چین برای منحرف کردن افکار عمومی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید