فیلم ، جزئیات زلزله 5.4 ریشتری در شیراز ؛ 37 روستا آسیب دیدند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بر اثر زمین لرزه در خانه زنیان استان فارس تا این لحظه خرابی مختصر دیوارها و تخریب یک واحد گزارش شده است.

فیلم ، جزئیات زلزله 5.4 ریشتری در شیراز ؛ 37 روستا آسیب دیدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، زمین لرزه 5.4 ریشتری که عصر روز دوشنبه 7 بهمن ماه شهرستان شیراز را لرزاند، با وجودی که مرکز آن خانه زنیان در حدود 40 کیلومتری شهر شیراز بود، بسیاری از شهروندان این شهر را به خیابان کشاند و در ساختمان های مرتفع بیشتر محسوس بود.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با بیان این که این زمین زلزله در عمق 7 کیلومتری زمین اتفاق افتاده است، گفت: در حال حاضر تیم های ارزیابی به محل اعزام شدند و گزارش های اولیه با توجه به این که کانون زلزله در خارج از محدوده شهری و مسکونی قرار داشته خسارتی به منازل وارد نشده است. با این وجود ارزیابی ها تا حصول نتیجه قطعی ادامه دارد.

نجار اضافه نمود: تمام تیم های امدادی خدماتی و انتظامی در مناطقی که متاثر از زلزله بودند به حالت آماده باش درآمدند.

مدیرکل مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بیان کرد که هیچ تلفات جانی بر اثر وقوع زمین لرزه عصر امروز شیراز در خانه زنیان گزارش نشده است.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد که امشب را در کنار پنجره ها، زیر لوستر و در نقاطی که آویز یا قاب به دیوار متصل است نخوابند.

وی همچنین توصیه کرد که شرایط اتصالات بخاری و وسایل گرمایشی را حتما چک نمایند و از درستی عملکرد آنها اطمینان حاصل نمایند.

  • 37 روستا در زلزله 5.4 ریشتری استان فارس آسیب دیدند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران نیز گفت: گزارش های اولیه از این زمین لرزه نشان می دهد که حوالی خانه زنیان 37 روستا متأثر از این حادثه شده اند که روستای کمرآباد آرمندی بیشترین خسارت را برداشته بود.

وی اضافه نمود: تا به امروز نیز سه مصدوم به مراکز درمانی شهر شیراز و شهر خانه زنیان اعزام شده است. گزارشی از فوتی و تخریب کامل مناطق مسکونی نداشته ایم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 653

به "فیلم ، جزئیات زلزله 5.4 ریشتری در شیراز ؛ 37 روستا آسیب دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، جزئیات زلزله 5.4 ریشتری در شیراز ؛ 37 روستا آسیب دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید