فشار آمریکا به چین برای محکوم کردن کودتای میانمار، انگشت اتهام بلینکن به سمت پکن در اولین تماس

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزیر خارجه آمریکا در اولین تماس با چین، این کشور را مسئول ناآرامی در منطقه اقیانوس آرام خوانده و برای محکوم کردن کودتای نظامی در میانمار تحت فشار قرار داده است.

فشار آمریکا به چین برای محکوم کردن کودتای میانمار، انگشت اتهام بلینکن به سمت پکن در اولین تماس

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان اچ کی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، به دیپلمات عالی چین گفته است که واشنگتن برای جوابگو دانستن پکن در قبال کوشش جهت تهدید ثبات گستره اقیانوس هند تا اقیانوس آرام، با متحدان خود همکاری خواهد نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بلینکن روز آدینه برای اولین بار پس از انتخابش به عنوان وزیر خارجه با یانگ جیه چی تلفنی تبادل نظر کرد. یانگ به عنوان یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست چین بر دیپلماسی چین نظارت دارد.

در بیانیه صادرشده از سوی وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن تأکید نموده است آمریکا همچنان از حقوق و بشر و ارزش های دموکراتیک در مکان هایی مانند شیجیانگ، تبت و هنگ کنگ دفاع خواهد نمود.

بلینکن همچنین چین را برای پیوستن به جامعه بین المللی در محکوم کردن کودتای نظامی در میانمار تحت فشار قرار داد.

در بیانیه یادشده همچنین آمده است که بلینکن بار دیگر تأکید کرد واشنگتن به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه خواهد داد تا چین را برای کوشش جهت تهدید ثبات گستره اقیانوس هند تا اقیانوس آرام از جمله در تنگه تایوان و برای تضعیف نظام قانونمدار بین المللی جوابگو بداند.

به گفته وزارت خارجه چین، یانگ از آمریکا خواست تا سطح مناسبات دوجانبه را بهبود بخشد.

بنا به گزارش ها، یانگ به بلینکن گفت که روابط چین و آمریکا در مقطعی حیاتی قرار گرفته است و از آمریکا خواست اشتباهات اخیر خود را تصحیح کند و اقداماتی را جهت پیشبرد توسعه سالم و پایدار مناسبات دوجانبه انجام دهد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1340

به "فشار آمریکا به چین برای محکوم کردن کودتای میانمار، انگشت اتهام بلینکن به سمت پکن در اولین تماس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار آمریکا به چین برای محکوم کردن کودتای میانمار، انگشت اتهام بلینکن به سمت پکن در اولین تماس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید