فرزام: به اهداف خود در کاپ آسیایی دست پیدا کردیم، باید 20 تا 30 روز از امکانات استاندارد استفاده کنیم

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سرمربی تیم روئینگ کشورمان گفت: نقاط ضعف ملایی و نصیری کاملا مجزا از یکدیگر بود و یک تاکتیکی را برنامه ریزی کردیم و به اهداف خود در کاپ آسیایی دست پیدا کردیم.

فرزام: به اهداف خود در کاپ آسیایی دست پیدا کردیم، باید 20 تا 30 روز از امکانات استاندارد استفاده کنیم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

افشین فرزام در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص حضور در روئینگ کاپ آسیایی تایلند گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا هم شرایط ملایی و هم نصیری را زیر نظر داشتم و شرایط فنی آنها را بررسی نموده بودم. هر دو قایقران هم نقاط قوت و مثبت داشتند و هم نقاط ضعفی در عملکرد فنی داشتند و با وجود کسب طلا در آسیا برای اینکه بتوانیم با اعتماد به نفس بیشتری در مسابقاتی با سطح بالا برای کسب سهمیه شرکت کنیم، احتیاج بود نقاط ضعف را هم در تمرینات از بین ببریم و هم اینکه در مسابقات به صورت عملی آنها را محک بزنیم.

وی در ادامه اضافه نمود: نقاط ضعف ملایی و نصیری کاملا مجزا از یکدیگر بود و یک تاکتیکی را برنامه ریزی کردیم و به اهداف خود در کاپ آسیایی دست پیدا کردیم.

سرمربی تیم روئینگ کشورمان در خصوص آمادگی نمایندگان کشورمان گفت: قطعا بچه ها را برای این مسابقات به حداکثر آمادگی نرسانده بودم و شاید تنها 75 درصد آمادگی داشتند. قبل از مسابقات به جز تمرینات متداولی که داشتیم، کلا 4 تا 5 جلسه تمرین پرفشار داشتند که سه جلسه آن روی دستگاه شبیه ساز و دو جلسه هم داخل آب بود. در ضمن در 2 کیلومتر تمرین نداشتیم و در پیست هزار متر و در آزادی تمرین داشتیم بنابراین با یک آمادگی معمولی در کاپ آسیایی شرکت کردیم چرا که می خواستم در این مسابقات تحت فشار بیشتری از سوی رقبا قرار بگیرند و بتوانند تاکتیک ها را پیاده نمایند. خدارا شکر در فینال سنگین وزن بهمن نصیری و سبک وزن نازنین ملایی، نقاط ضعف را به خوبی پوشش دادند و تست خوبی برای آنها بود تا بدانند ما از آنها چه می خواهیم و از آن برای مسابقات کسب سهمیه المپیک استفاده نمایند.

فرزام توضیح داد: برای اینکه در مسابقات کسب سهمیه المپیک به دو مدال طلای زنان و مردان برسیم احتیاج داریم که قایقرانان شش دانگی داشته باشیم. بنابراین در کاپ آسیایی شرکت کردیم و سطح مسابقات برای آنچه ما از بچه ها انتظار داشتیم مناسب بود و هم بهمن نصیری از طرف یکی از رقبای تایلندی تحت فشار نهاده شد و هم اینکه در سنگین وزن نازنین ملایی برای اولین بار پشت خط استارت ایستاد و یک رقیب از قزاقستان داشت که چندین دوره سهمیه المپیک کسب نموده و تجربه داشت. و همه اینها باعث شد در مجموع بهره برداری لازم را از این مسابقات ببریم.

سرمربی تیم ملی روئینگ کشورمان در خصوص لزوم برگزاری اردوی برون مرزی یادآور شد: پله اول این بود که بتوانیم در کاپ آسیایی شرکت کنیم. از ابتدای هفته آینده تمرینات را آغاز می کنیم و به جد دنبال این هستم که یک برنامه ریزی مناسب برای آنها داشته باشیم. با توجه به امکانات و زیر ساخت های روئینگ کشور، از لحاظ فنی احتیاج داریم 20 تا 30 روز از امکانات استاندارد استفاده کنیم. این جدا از تاثیر مثبت اردوی برون مرزی به لحاظ روانی است. به همین دلیل قطعا پیگیری جدی تری خواهم داشت تا ببینم با چه راهکاری می توان این شرایط را فراهم کرد.

فرزام اضافه نمود: بحث اردوی خارجی خواسته من نیست بلکه یک احتیاج است تا با کیفیت خوبی در مسابقات شرکت کنیم. تمام کشورهای مدعی در قاره آسیا و اقیانوسیه بالافاصله بعد از قهرمانی آسیا کار خود را آغاز کردند و 70 درصد این کشورها با وجود اینکه امکانات خیلی بهتری نسبت به ما در کشورمان دارند، خارج از کشورشان تمرین می نمایند و هر کدام هدفی را دنبال می نمایند . برای مثال قایقرانی چین تایپه که حریف اصلی نازنین ملایی است، با چینی ها تمرین می نماید و ما نباید از این حرکت عقب بمانیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا قبل از مسابقات انتخابی المپیک در تورنمنت دیگری نیز حضور خواهید داشت، گفت: 4 ماه دیگر تا مسابقات انتخابی باقی مانده و این آخرین فرصت ما بود. بعد از کاپ آسیایی تایلند تمام تمرکز ما روی تمرین خواهد بود.

سرمربی تیم روئینگ کشورمان در سرانجام در پاسخ به این سوال که ملایی چه زمانی به اوج آمادگی می رسد، توضیح داد: ملایی در کاپ آسیایی در شرایط روحی بهتری قرار داشت. من نمی خواستم در این مسابقه به شرایط آمادگی کامل برسد اما شرایط و پایه لازم را دارد که او را به آمادگی کامل برسانیم و در این راستا مسئله ای نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 545

به "فرزام: به اهداف خود در کاپ آسیایی دست پیدا کردیم، باید 20 تا 30 روز از امکانات استاندارد استفاده کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزام: به اهداف خود در کاپ آسیایی دست پیدا کردیم، باید 20 تا 30 روز از امکانات استاندارد استفاده کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید