فاش شدن همکاری جدید اطلاعاتی آمریکا و عربستان

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ایسنا نوشت:مجله فرانسوی همکاری جدید اطلاعاتی میان آمریکا و عربستان را فاش کرد، این در حالی است که واشنگتن اعلام نموده حمایت اطلاعاتی خود را از ریاض کاهش داده است.

فاش شدن همکاری جدید اطلاعاتی آمریکا و عربستان

مجله فرانسوی متخصص در امور اطلاعاتی اینتلیجنس آنلاین نوشت، در زمانی که کاخ سفید خواهان تنظیم مجدد روابط خود با ریاض است، شرکت فایو دامینز آمریکا با یاری عوامل سابق سرویس اطلاعات مرکزی سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری با عربستان را برای ادغام داده های اطلاعاتی نظامی آغاز نموده است که یکی از استراتژیک ترین قرادادهای عربستان محسوب می گردد.

این شرکت همکاری با شرکت AITC را از زمانی که در اواخر ماه دسامبر قرارداد فروش های استراتژیک به نفع ریاض را برد، آغاز نموده است و کوشش خواهد نمود به سرویس اطلاعات عربستان در طبقه بندی، تحلیل داده های مهم اطلاعات نظامی که از منابع مختلف اطلاعات بشری یا رهگیری ها یا تصاویر جمع آوری می شوند، یاری کند.

این پروژه مشترک بین دو شرکت فایو دامینز و AITC صرفا برای این قرارداد با عربستان راه اندازی شده است و دو شرکت دو تیم بزرگی از کارشناسان اینترنتی و اطلاعاتی از سرویس اطلاعات مرکزی، پنتاگون، آژانس امنیت ملی و گارد ساحلی آمریکا را به کار گرفته اند.

بسیاری از این نیروها در اداره برنامه ریزی کار نموده ، بعضی هم در افغانستان و عراق و سرویس اطلاعات فنی منطقه فعالیت داشته اند.

در هیئت مدیره فایو دامینز کارشناسان زیادی در امور عربستان مثل پاتریک پاسکال، مرد شماره دو مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا در ریاض، شارلز سانت کلیر، افسر آمریکا در عملیات عزم استوار علیه داعش در عراق حضور داشتند.

این همکاری در زمانی صورت می گیرد که کاخ سفید بیان کرد می خواهد پشتیبانی اطلاعاتی از عملیات نظامی عربستان در یمن را کاهش دهد اما واقعیت این است که قرار است قرارداد فایو دامینز باعث گردد این پشتیبانی به مرور زمان کارآمدتر گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1545

به "فاش شدن همکاری جدید اطلاعاتی آمریکا و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاش شدن همکاری جدید اطلاعاتی آمریکا و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید