فارس من، دانشجویان باید به وسیله مهارت افزایی و کارآفرینی وارد بازار کار شوند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: حدود 2 سال پیش یک بازنگری در برنامه های آموزشی و مباحث روز دانشگاه انجام داده ایم و در حال اجرایی کردن مهارت افزایی و کارآفرینی برای دانشجویان هستیم تا بعد از فارغ التحصیلی مهارت مناسب برای ورود به بازار کار داشته باشند.

فارس من، دانشجویان باید به وسیله مهارت افزایی و کارآفرینی وارد بازار کار شوند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من نوشته اند: چرا تناسبی بین دروس دانشگاه و بازار کار وجود ندارد؟

این کاربران نوشته اند که یکی از دغدغه های اصلی هر دانشجو خصوصاً رشته کامپیوتر بحث کار و آینده کاریش است. مطالب و واحدهای درسی رشته کامپیوتر فاصله زیادی با بازار کار دارد، دانشجو باید از دانشگاه تخصص بگیرد نه اینکه صرفاً یکسری دیتا و اطلاعات به دانسته هایش اضافه کند. دروس این رشته مدت هاست قدیمی شده است و در جهانیی که با سرعت پیش می رود یادگیری این دروس دردی را دوا نمی کند و دانشجو خودش باید در مؤسسات و مراکز آموزشی اقدام به یادگیری مطالبی کند که بازار کار وجود دارد.

این یعنی علمی را در دانشگاه یاد می گیرید که برای بازار کار دانشجو خروجی ندارد. از مسؤولین خواهشمندیم این شکاف بین دروس و بازار کار را در اولویت کارشان قرار دهند.

بازنگری برنامه های آموزشی و مباحث روز دانشگاه

در پیگیری ها سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به خبرنگار، گفت: حدود 2 سال پیش یک بازنگری در برنامه های آموزشی و مباحث روز دانشگاه انجام دادیم و از جمله دانشگاه هایی هستیم که در بازنگری مطالب خوب عمل نموده ایم و مطالب به روزی تدریس می کنیم.

وی اضافه کرد: البته این نقصی است که در همه جای جهان روی آن کار می گردد و کسی نمی تواند صددرصد ادعا کند که با بازار کار انطباق دارد.

وی اضافه کرد: مهارت افزایی و کارآفرینی بحث جدیدی است که به صورت جداگانه دنبال می کنیم و شامل همه دانشجویان می گردد و امیدوارم با اجرایی شدن این طرح دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند یک مهارت مناسب برای ورود به بازار کار داشته باشند؛ البته در این بین بحث کارآفرینی مرتبط با شرکت های دانش بنیان را نیز داریم که طرح موفقی بوده و بخوبی پیش می رود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 902

به "فارس من، دانشجویان باید به وسیله مهارت افزایی و کارآفرینی وارد بازار کار شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، دانشجویان باید به وسیله مهارت افزایی و کارآفرینی وارد بازار کار شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید