عضو کمیسیون عمران مجلس:نوسازی بافت های فرسوده ناپایدار، لازم است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران/لرستان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مقاوم سازی و نوسازی بافت های فرسوده کشور که ناپایدار هستند لازم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس:نوسازی بافت های فرسوده ناپایدار، لازم است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: زلزله رخدادی طبیعی است که 80 درصد آنها در اقیانوس ها و 20 درصد در خشکی ها رخ می دهد.

وی اضافه نمود: این 20 درصد نیز مخاطرات خاص خود را دارد و باید برای مقابله با این پدیده همواره آماده باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایمن سازی و رعایت قوانین و مقررات ساخت وساز را مهم ترین راه حل کاهش خسارت های ناشی از زلزله مطرح نمود و با بیان اینکه از سال 85 به بعد استاندارد در ساخت وسازها رعایت شده که این امر سبب شده با کمترین تلفات همراه باشیم، مطرح نمود: باید ایمن بسازیم و به شهروندان آموزش داده و تکنولوژی و دانش روز را در ساخت وسازها لحاظ و استانداردها را رعایت کنیم.

کیان پور گفت: باید در طراحی ها از آخرین تکنولوژی روز جهان و از مصالح ساختمانی استاندارد استفاده کنیم البته خوشبختانه در کشور تکنولوژی ها را بومی سازی نموده ایم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این اوصاف کوشش کنیم بافت های فرسوده کشور که ناپایدار هستند و مقاومت خوبی ندارند را مقاوم سازی و نوسازی کنیم، توضیح داد: باید در برابر زلزله های احتاقتصادی آمادگی و ایمنی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مانور و دوره های آموزشی و آمادگی برای شرایط بحرانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تأکید کرد: ضرورت دارد مدیریت بحران به صورت دوره ای استان های مشخص را دعوت کند و نشست هایی را برگزار کند تا آنان از آمادگی لازم برخوردار شوند و در زمان بحران خدمات به درستی انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه واحدهای مسکونی موجود در بافت های ناپایدار شهری و فرسوده باید سریع تر نوسازی شوند، گفت: آیین نامه 2800 زلزله، 4 مرتبه ویرایش شده یعنی آیین نامه روزبه روز بر اساس زلزله های به وقوع پیوسته و شیوه هایی که باید در آیین نامه ها اصلاح شوند، البته به حداقل رساندن خسارات جانی و اقتصادی در این آیین نامه پیش بینی شده است.

کیان پور گفت: همچنین باید تمام مسکن های روستایی خشتی و گِلی کشور نوسازی شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: چنانچه با این مهم خوب برخورد و ایمنی و استاندارد لازم در ساخت وسازها رعایت گردد قطعاً سرمایه های ملی کشور حفظ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 345

به "عضو کمیسیون عمران مجلس:نوسازی بافت های فرسوده ناپایدار، لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو کمیسیون عمران مجلس:نوسازی بافت های فرسوده ناپایدار، لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید