صادرات بخش تعاون استان مرکزی در سال گذشته به 200میلیارد ریال رسید

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، محمدتقی آبایی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طی سال گذشته تولیدات شرکت های تعاونی استان به ارزش 200میلیارد ریال به 15 کشور دنیا صادر شده، گفت: بیشترین میزان تولیدات صادراتی شرکت های تعاونی طی سال گذشته در بخش کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع دستی، فرش دستباف و صنایع شیمیایی بوده است.

صادرات بخش تعاون استان مرکزی در سال گذشته به 200میلیارد ریال رسید

وی با اشاره به کشورهای مقصد صادرات تولیدات تعاونی های استان اضافه نمود: روسیه، کانادا، پاکستان، ترکمنستان، ایتالیا، عراق، هلند، ارمنستان، ترکیه، چین، اتریش، امارات، آلمان و افغانستان کشورهای مقصد صادرات محصولات تعاونی استان مرکزی در سال گذشته بوده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان نمود: شش هزار فرصت شغلی طی سه سال گذشته در بخش تعاون استان مرکزی ایجاد شده و آمار شرکت های تعاونی در این استان به دو هزار و 270 تعاونی رسیده است.

آبایی با بیان اینکه کار احداث 800 واحد مسکونی طی سال گذشته توسط تعاونی های مسکن این استان به اتمام رسیده و تحویل داده شد، خاطرنشان ساخت: با احتساب تعاونی های سهام عدالت، هم اکنون 932 هزار نفر در استان مرکزی در تعاونی ها عضو هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هفته کارگر، گفت: حوادث کارگری در استان مرکزی طی سال 95 نسبت به سال قبل از آن، با 17درصد کاهش همراه بوده و سال گذشته 13هزار ساعت کلاس آموزش ایمنی و دوره آموزشی شناسایی خطر در محیط کاری، در این استان برگزار گردید.

وی توضیح داد: تا خاتمه سال 95، 207 تشکل کارگری در این استان شکل گرفته و تعداد خانه های بهداشت کارگری این استان از 99 خانه با 98 بهداشت یار در سال 92 به 183 خانه بهداشت با 166 نفر افزایش یافته است.

آبایی گفت: تشکل های کارفرمایی در تعامل با اداره کل تعاون و کار استان نقش موثری در ارائه خدمات آموزشی و... به منظور کاهش حوادث کارگری و افزایش ایمنی می توانند ایفا نمایند و در این راستا تفاهم نامه ای با کانون کارفرمایی استان مرکزی منعقد شده تا بتوان از ظرفیت های تشکل های کارفرمایی در این موضوع بهره گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 391

به "صادرات بخش تعاون استان مرکزی در سال گذشته به 200میلیارد ریال رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات بخش تعاون استان مرکزی در سال گذشته به 200میلیارد ریال رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید