شیائومی 13 پرو کیفیت ساخت و قدرت پردازشی بسیار بالایی خواهد داشت

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، اینطور که به نظر می رسد، شیائومی 13 پرو قرار است از لحاظ کیفیت ساخت و قدرت پردازشی ارتقای چشمگیری در مقایسه با نسل قبل داشته باشد.

شیائومی 13 پرو کیفیت ساخت و قدرت پردازشی بسیار بالایی خواهد داشت

شیائومی در حال حاضر روی گوشی های سری 12 خود مشغول کار است و هنوز هم یکی دو مدل از آن ها را عرضه نکرده است. برای مثال شیائومی 12 لایت و اولترا همچنان رونمایی نشده اند و اتفاقا یکی از مورد انتظارترین گوشی های سال 2022 هم به حساب می آیند. اما جالب اینجاست که افشاگران و منابع خبری منتظر رونمایی از این گوشی ها نمانده اند و همچنان که خبرهایی پیرامون آن ها منتشر می شود، جزئیاتی از گوشی های سال آینده شرکت چینی یعنی سری 13 منتشر کردند.

پیش تر شنیده بودیم که سری شیائومی 13 قرار است کمی زودتر از انتظار رونمایی و راهی بازار شوند. این زودتر از انتظار به معنای این نیست که شیائومی می خواهند چندین ماه از برنامه جلو باشد، بلکه شاید نهایتا یک ماه زودتر، شاهد این گوشی ها باشیم. اما ظاهرا نه زمان عرضه بلکه یک مورد دیگر وجود دارد که شاید باعث شود علاقه مندان به شیائومی 12 اولترا، قید این گوشی را بزنند و منتظر ورود سری 13 به بازار باشند.

اینطور که به نظر می رسد، شیائومی 13 پرو قرار است یک سری قابلیت مشترک با 12 اولترا داشته باشد. اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی 12 اولترا بدنه ای سرامیکی خواهد داشت. حالا به نظر می رسد شیائومی 13 پرو هم قرار است دقیقا همین کیفیت ساخت را داشته باشد. Digital Chat Station، یکی از معروف ترین افشاگران چینی، این خبر را منتشر کرده و مدعی شده شیائومی زمان کافی برای ساخت 12 پرو با بدنه سرامیکی نداشته اما می خواهد جانشین آن را با این بدنه راهی بازار کند. شیائومی همیشه در رابطه با توانایی بالایش در بکارگیری مواد باکیفیت در ساخت بدنه ادعاهای زیادی مطرح کرده و حالا باید دید 13 پرو چگونه می تواند در این زمینه انتظارات را برآورده کند.

علاوه بر کیفیت ساخت، به نظر می رسد از لحاظ سرعت پردازنده هم شیائومی 13 پرو ارتقای چشمگیری خواهد داشت. همانطور که می دانید، شیائومی هر سال پرچم داران خود را به جدیدترین تراشه های معرفی شده از سوی کوالکام مجهز می کند. با حضور قدرتمند مدیاتک در بازار پردازنده، شاید سال بعد شرکت چینی تصمیم بگیرد از جانشین دایمنسیتی 9000 در سری 13 از پرچم دارانش استفاده کند. فعلا هیچ چیز مشخص نیست اما صرف نظر از مدل پردازنده، به نظر می رسد سرعت و قدرت آن بسیار بالا خواهد بود.

تراشه هایی که این روزها برای گوشی های پرچم دار مورد استفاده قرار می گیرند نظیر اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 به شدت تحت فشار سنگین داغ می کنند و علی رغم قدرت پردازشی بالا، نیمی از توان خود را از دست می دهند. ادعا شده این مشکل سال آینده برطرف خواهد شد. حال باید دید آیا این اتفاق می افتد یا خیر.

اگر شیائومی خیلی به کاربران لطف کند، 12 اولترا را به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز می کند که ساخت TSMC است و بهترین تراشه اندرویدی حال حاضر به شمار میرود. اما متأسفانه این تراشه هم زیر فشار سنگین داغ می کند و نمی تواند آنطور که باید کاربران را همراهی کند. با در نظر گرفتن شایعات، اگر 13 پرو از تراشه ای ساخت مدیاتک یا کوالکام بهره ببرد که مشکل داغ شدن نداشته باشد، قطعا ارزش خرید بیشتری از 12 اولترا پیدا خواهد کرد.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1950

به "شیائومی 13 پرو کیفیت ساخت و قدرت پردازشی بسیار بالایی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 13 پرو کیفیت ساخت و قدرت پردازشی بسیار بالایی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید