سی ان ان: احیای آمریکا بعد از کرونا نه ماه ها بلکه سال ها طول خواهد کشید

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، شبکه آمریکایی سی ان ان احیای این کشور بعد از غلبه بر کرونا را روندی زمان بر پیش بینی کرد که شاید سال ها به طول بینجامد.

سی ان ان: احیای آمریکا بعد از کرونا نه ماه ها بلکه سال ها طول خواهد کشید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی سی ان ان با توجه به محدودیتهای ناشی از همه گیری مرگبار کرونا در این کشور نوشت: آن عده از ما که فهمیدیم نبودمان در فرایند فعالیت جامعه خللی وارد نمی نماید، هفته هاست در خانه محبوس شده ایم. محدود شدن ما را کلافه نموده و رفت وآمد و جنب وجوش زندگی به نظر بسیار خوب می رسد. اما این بازگشت به معنای عادی شدن شرایط مثل قبل نیست و همین مسئله احیای مجدد اقتصاد را کند می نماید.

هفته گذشته 4 میلیون و 400 هزار آمریکایی دیگر برای اولین بار نام خود را در سامانه بیکاری ثبت کردند. با این حساب آمار افرادی که در 5 هفته گذشته شغل خود را از دست داده اند، به رقم باورنکردنی 26 میلیون و 500 هزار نفر رسید. هر یک از این ثبت نامها نشان دهنده یک زندگی لب تیغ است.

به گزارش سی ان ان، کسانی که هرگز تا قبل از این تقاضای یاری ننموده بودند، به بانکهای غذایی سر می زنند و نرخ بیکاری ناگهان به نرخ دوران رکود عظیم نزدیک می گردد. دونالد ترامپ فکر می نماید تقاضا که در پی شیوع کرونا محدود شده، در صورت بازگشت زندگی به حالت قبل و زمانی که مشتریان بتوانند با آزادی خرید و خرج کند، اقتصاد آمریکا را مثل یک راکت به بالا خواهد برد.

این در حالی است که حتی اگر شیوع ویروس در آمریکا کاهش یابد، که اینطور نیست، فروشگاه ها، رستورانها و سینماها باید با ظرفیتی کم آغاز به کار نمایند. یک کافه که قبلاً 6 خدمه داشت، حالا شاید تنها به 3 نفر احتیاج داشته باشد. حتی تضمیمی وجود ندارد که مشاغل دیگر بتوانند دوباره احیا بشوند.

کارکنان کمتر به معنای این است که تعداد افردی که می توانند خودرو بخرند و به سفر بفرایند کمتر خواهد بود. این بدان معناست که صنایعی مثل گردشگری، سرگرمی و غیره راه طولانی و سختی در پیش دارند. پس بعد از غلبه بر کروناویروس، جنگ برای احیای آمریکا تا مدتها ادامه خواهد داشت. این مبارزه نه ماه ها بلکه سالها به طول خواهد انجامید.

مرکز دانشگاه جانز هاپکینز گفت که ظرف شبانه روز گذشته، با مرگ یک هزار و 126 مورد جدید، مجموع قربانیان کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به 54 هزار و 881 نفر رسید. آمار و ارقام منتشر شده همچنین حاکی از آن است که مجموع مبتلایان به ویروس کووید-19 در ایالات متحده آمریکا به 965 هزار و 785 نفر رسیده است و نیویورک همچنان با 293 هزار و 991 مورد ابتلا و 22 هزار و 275 مورد فوتی کانون بیماری همه گیر کرونا در آمریکا محسوب می گردد.

با اینحال، پایگاه اطلاع رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را 987 هزار و 322 نفر و مجموع قربانیان این ویروس را در این کشور 55 هزار و 415 نفر گزارش نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 856

به "سی ان ان: احیای آمریکا بعد از کرونا نه ماه ها بلکه سال ها طول خواهد کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی ان ان: احیای آمریکا بعد از کرونا نه ماه ها بلکه سال ها طول خواهد کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید