سنگ نورد قزوینی قهرمان رقابت های جهانی چین شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دبیر هیئت کوهنوردی استان قزوین گفت: رضا علیپور سنگ نورد قزوینی قهرمان رقابت های جهانی چین شد.

سنگ نورد قزوینی قهرمان رقابت های جهانی چین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

علیرضا بلاغی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قزوین، گفت: در رقابت های سنگ نوردی ووجیانگ کشور چین، قهرمان سنگ نوردی استان قزوین و ایران مقام اول را در بخش سرعت کسب کرد.

وی با بیان اینکه این رقابت ها در دو رشته سختی و سرعت برگزار گردید، مطرح نمود: در این رقابت ها رضا علیپور توانسته است در مرحله یک هشتم با ثبت رکورد 5 ثانیه و 97 صدم ثانیه رکورد ایران را که متعلق به خودش بود به میزان 3 صدم ثانیه ارتقاء دهد.

دبیر هیئت کوهنوردی استان قزوین با اشاره به اینکه سنگ نورد قزوینی در فینال این مسابقات با غلبه بر ورزشکاری از کشور چک به مدال طلای رقابت های قهرمان چین شد، اعلام کرد: رضا علی پور به عنوان اولین مدال آور تاریخ سنگ نوردی کشورمان در مسابقات قهرمانی دنیا نام گرفته است.

وی اضافه کرد: در این رقابت ها دو ورزشکار از کشور ایران اعزام شده اند که یکی از این ورزشکاران رضا علیپور از استان قزوین است.

دبیر هیئت کوهنوردی استان قزوین با اشاره به اینکه با کمبود امکانات و تجهیزات استان قزوین ظرفیت مناسبی را برای حضور در رقابت های معتبر کشوری، آسیایی و دنیای دارد، توضیح داد: با مساعدت و یاری های مسئولان ورزشی می توان از این ظرفیت ها بهتر و مناسب تر بهره مند شد.

بلاغی اعلام نمود: با واگذاری هیئت های ورزشی به بخش خصوصی سبب ایجاد مسائلی را برای این هیئت ها به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت ورزشی کوهنوردی استان قزوین با مسائل کمبود سالن در راستای انجام تمرینات ورزشی را در این رشته ورزشی دارد، اظهار کرد: این هیئت سالن تخصصی را برای انجام تمرینات خود نداشته و دیواره های پرتابل در فضای آزاد نصب شده که امکان انجام تمرینات ورزشی را از ورزشکاران گرفته می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 565

به "سنگ نورد قزوینی قهرمان رقابت های جهانی چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ نورد قزوینی قهرمان رقابت های جهانی چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید