سرپیچی بیرانوند از یک دستور: برند باشگاه را نمی پوشد!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، علیرضا بیرانوند در لیگ برتر البسه ای به تن می نماید که با سایر بازیکنان این تیم متفاوت است. همین بهانه ای شده تا اسپانسر، باشگاه پرسپولیس را برای هر بازی حدود 50 میلیون تومان جریمه کند.

سرپیچی بیرانوند از یک دستور: برند باشگاه را نمی پوشد!

جریمه 50 میلیونی پرسپولیس

امیر اسدی ، حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس، همانقدر که به سود این تیم است، ضررهایی را هم متوجه باشگاه می نماید. نمونه اش سرپیچی دروازه بان پرسپولیس از پوشیدن پیراهنی که اسپانسر باشگاه پرسپولیس برای او تدارک دیده. تولیدی لی نینگ البسه این فصل پرسپولیس را مجانی در اختیار تیم، بازیکنان و کادر فنی قرار داده. البسه ای که همه می پوشند جز علیرضا بیرانوند.

اگر به لوگوی پیراهن بیرانوند و سایر بازیکنان پرسپولیس در بازی های لیگ نگاهی بیندازید، این تفاوت را می بینید. دروازه بان شماره یک تیم ملی، با تولیدی یوسف جامه توافق نموده تا لی نینگ نپوشید و البسه آن ها را بر تن کند. برای این توافق هم گویا پولی به حساب بیرانوند واریز می گردد. مبلغی که در سوی مقابل از پرسپولیس کسر می گردد و اسپانسر را مجاب می نماید تا برای هر بازی، حدود 50 میلیون تومان از حساب باشگاه کم کند.

-

فصل قبل مهدی رحمتی هم پیراهنی از این تولیدی را بر تن می کرد اما در لیگ هجدهم، این درومازه بان باتجربه همسو با تمام بازیکنان استقلال، البسه تولیدی لی نینگ را می پوشد. اتفاقی که در استقلال اتفاق افتاده و رحمتی آن را پذیرفته اما معین نیست چرا علیرضا بیرانوند راستا دیگری را پیش گرفته و سرپیچی از صحبت های مدیرعامل باشگاه را در دستور کار خود قرار داده.

-

علیرضا بیرانوند اما در لیگ قهرمانان آسیا مثل تمام بازیکنان پرسپولیس، البسه تولیدی لی نینگ را می پوشد. در مقررات لیگ قهرمانان آسیا که سفت و سخت تر از لیگ داخلی است، جرائم سنگینی برای چنین اتفاق هایی در نظر گرفته می گردد. جرائمی چون جریمه چند 10 هزار دلاری و در نهایت محرومیت بازیکن از حضور در مسابقات. همین مسئله باعث شده تا علیرضا بیرانوند در آسیا البسه تولیدی محبوبش را کنار بگذارد و لی نینگ بپوشد.

در جام جهانی 1998، احمدرضا عابدزاده نیز با چنین اتفاقی روبرو شد. او پیراهن و دستکشی پوشید که با سایر بازیکنان تیم ملی فرق می کرد. بازیکنان البسه تولیدی نایک را به تن کردند اما عابدزاده از آل اسپورت استفاده کرد.این تفاوت از چشم مسئولان برگزاری جام جهانی دور نماند تا دروازه بان تیم ملی با جریمه 7 هزار فرانکی رو به رو گردد. جریمه ای که خیلی زود پرداخت شد تا عابدزاده از خطر محرومیت در امان بماند.

-

مدیران باشگاه پرسپولیس بارها به علیرضا بیرانوند پیام داده اند تا همسو با سایر بازیکنان، البسه تولیدی لی نینگ را بپوشد اما او هر بار از این دستور سرپیچی نموده و مدیران باشگاه را زیر سوال برده. نمونه اش در دبی که گفته می گردد دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس با محسن خلیلی درگیری لفظی پیدا کرد و به او گفت: شما اگر می توانید حق ما را از باشگاه بگیرید نه اینکه مدام در حمایت از مدیران مصاحبه کنید.

قبل از بازی مقابل پیکان در لیگ برتر هم چنین اتفاقی، این بار برای ایرج عرب رخ داد. عرب رو به بیرانوند کرد و از جریمه لی نینگ گفت اما دروازه بان پرسپولیس جواب قانع کننده ای به مدیرعامل نداد. پاسخی که بتواند مسائل را حل نماید و پرسپولیس را از پرداخت جریمه رها. همه این ها در شرایطی است که اسپانسر، پرسپولیس را تحت فشار قرار داده و در جلسه های مختلف انتقادهایی را متوجه ایرج عرب نموده.

-

نمونه ای از چنین اتفاق هایی را بارها در فوتبال ایران دیده ایم اما رسم حرفه ای این است که یک بازیکن، با توجه به قراردادی که با باشگاه دارد، تمام قوانین را رعایت کند و در این مورد خاص مرتکب اشتباه نگردد. علیرضا بیرانوند اما خلاف مقررات عمل نموده و راستای را می رود که می تواند پرسپولیس را با ضررهای بسیاری روبرو کند.

11-یک

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 100

به "سرپیچی بیرانوند از یک دستور: برند باشگاه را نمی پوشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپیچی بیرانوند از یک دستور: برند باشگاه را نمی پوشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید