سخنگوی مخابرات: کندی اینترنت این چند روز اخیر به علت مشکل تامین پهنای باند است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، در چند روز اخیر، اینترنت مخابرات بسیاری از کاربران با اختلال و کندی محسوس روبرو شده است. اینک، سخنگوی شرکت مخابرات ایران به سایت زومیت گفته است عدم تامین پهنای باند لازم از سوی شرکت زیر ساخت ارتباطات علت کندی سرویس های این شرکت است.

سخنگوی مخابرات: کندی اینترنت این چند روز اخیر به علت مشکل تامین پهنای باند است

موضوعی که از چند ماه پیش، به وسیله بعضی دیگر از سرویس دهنده های اینترنت در ایران نیز زمزمه شده و البته وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت هرگز آن را قبول ندارند و برعکس می گویند در ماه های اخیر، مرتبا پهنای باند اینترنت بین الملل ایران افزایش یافته است. محمدرضا بیدخام؛ سخنگوی شرکت مخابرات می گوید:

ما یک مسئله ای در بحث تأمین پهنای باند داشتیم که باید از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت تأمین می شد. چند روز بود که این تأمین پهنای باند از سمت شرکت زیرساخت صورت نمی گرفت و همین باعث افت کیفیت شده بود. محمدرضا بیدخام؛ سخنگوی شرکت مخابرات

سخنگوی مخابرات تاکید دارد که این مشکل حل شده است و اکنون سرویس های اینترنت مخابرات دیگر با کندی یا اختلالی روبرو نیستند.

بنابر گفته های بیدخام، تامین پهنای باند بین الملل فقط از سوی شرکت زیرساخت انجام می گردد و بعضی اوقات اگر این پهنای باند تامین نگردد و با کمبود روبرو می گردد؛ اینترنت شرکت ها با کندی روبرو می گردد.

بیدخام، کمبود پهنای باند را تنها عامل کندی اینترنت مخابرات نمی داند و قدیمی بودن خطوط این شرکت به خاطر عدم نوسازی و بازسازی نیز در این امر دخیل هستند. سخنگوی مخابرات در این باره می گوید:

اکنون هزینه نگه داری یک خط تلفن ثابت بین تقریباً 21 تا 23 هزار تومان است و عایدی حاصل از خط نیز حدود 6 هزار و 400 تومان است، اختلاف فاحشی بین عایدی و هزینه وجود دارد و چون ما منابع لازم را نداریم، نمی توانیم نوسازی و بازسازی را به نحو احسن در اسرع وقت انجام بدهیم و این باعث می گردد به علل مختلفی با افت کیفیت خط روبه رو شوید و با سیستم پشتیبانی تماس بگیرید. محمدرضا بیدخام؛ سخنگوی شرکت مخابرات

مخابرات ایران با داشتن بیش از 60 درصد سهم بازار اینترنت ثابت کشور، در قضیه سیستم پشتیبانی بسیار ضعیف است و همین موضوع افزایش تماس ها با پشتیبانی نیز کار را برای مخابرات سخت تر و پیچیده تر نموده است.

بسیاری از کاربران در زمان کندی و اختلال و قطعی اینترنت مخابرات، هیچ گونه پاسخ شفاف و روشنی از سیستم پشتیبانی این شرکت دریافت نمی نمایند. در بعضی استان ها، تمام کوشش پرسنل مخابرات برای ارتقای سیستم پشتیبانی و پاسخ گویی به کاربران و مشترکان اجرا شده است و حتی اگر نتوانند مشکل را رفع نمایند؛ به طور ساده عذرخواهی می نمایند ولی در بعضی استان های شلوغ مانند تهران، سیستم پشتیبانی بسیار عقب تر است.

خواننده های عزیز شبکه چی می توانند در زیر این مقاله بگویند آیا اینترنت مخابرات آن ها نیز در این چند روز با قطعی و اختلال و کندی روبرو بوده است یا خیر و اکنون رفع شده است؟

منبع: شبکه چی
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1880

به "سخنگوی مخابرات: کندی اینترنت این چند روز اخیر به علت مشکل تامین پهنای باند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی مخابرات: کندی اینترنت این چند روز اخیر به علت مشکل تامین پهنای باند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید