روسیه پدافند موشکی اس-400 به چین داد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس شرکت دولتی تسلیحاتی روس آبارون اکسپورت از فروش تسلیحات پدافند موشکی روسی اس-400 به چین اطلاع داد.

روسیه پدافند موشکی اس-400 به چین داد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، آناتولی ایسایکین در گفت وگو با روزنامه روسی کامرسانت گفت: چین چندین مجموعه تسلیحات پدافند موشکی اس-400 از روسیه خریداری کرد.

رییس شرکت روس آبارون اکسپورت گفت: چین نخستین کشوری است که تسلیحات اس-400 از روسیه خریداری می نماید و این امر نشانگر سطح راهبردی روابط روسیه و چین است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها تقاضای خرید تسلیحات اس-400 را از روسیه مطرح نموده اند، گفت: اما صنایع دفاعی روسیه و شرکت آلماز آنتی (شرکت سازنده مجموعه های پدافند موشکی از جمله اس-400) در وهله اول باید نیازهای تسلیحاتی وزارت دفاع روسیه را برآورده نمایند.

ایسایکین گفت: حتی اگر شرکت تسلیحاتی آلماز آنتی توانمندی های تولیدی خود را افزایش دهد، نمی تواند بطور همزمان تسلیحات اس-400 به چند کشور تحویل دهد.

وی اضافه نمود: بر این باورم که اگر به نفع چین کار می کنیم، در واقع منافع روسیه را تامین می کنیم.

چین از خریداران عمده تسلیحات روسی است و در دو دهه اخیر، میلیاردها دلار انواع تسلیحات از روسیه خریداری نموده است اما به گزارش رسانه ها، چین عادت دارد تسلیحات گران قیمت را مهندسی معکوس نموده و پس از کپی سازی با قیمت پایین تر وارد بازار تسلیحاتی دنیا کند.

به این ترتیب چین توانسته است از بعضی تسلیحات روسی ازجمله هواپیماهای سوخو و تسلیحات اس-300، تسلیحات مشابه بسازد.

مجموعه های پدافند موشکی اس-400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا شعاع 400 کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری است.

روسیه اخیرا بیان کرد موشک هایی برای اس-400 ساخته که دارای برد دو برابر موشک های قبلی آن است. این سیستم های موشکی دارای رادار قوی است که قادر به شناسایی هر نوع شی پرنده تا شعاع 600 کیلومتری می باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 327

به "روسیه پدافند موشکی اس-400 به چین داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه پدافند موشکی اس-400 به چین داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید