دولت سعودی از آمریکا برای کشته شدن ابوبکر البغدادی قدردانی کرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزارت خارجه سعودی با تمجید اقدام ادعایی آمریکا در کشتن ابوبکر البغدادی، آمادگی خود را برای همکاری با این کشور برای مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد.

دولت سعودی از آمریکا برای کشته شدن ابوبکر البغدادی قدردانی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع در وزارت خارجه عربستان سعودی در اولین واکنش به کشته شدن ابوبکر البغدادی سرنموده گروهک تروریستی داعش، گفت که دولت سعودی برای کوشش های ادعایی دولت آمریکا در راستای تحت پیگرد قرار دادن اعضای گروهک تروریستی داعش ارزش قائل است.

به نوشته وبگاه الحدث، او گفت که دولت سعودی سخنان دونالد ترامپ در مورد موفقیت نیروهای آمریکایی در به قتل رساندن ابوبکر البغدادی را دنبال کرد.

این مقام سعودی گفت که گروهک داعش موجب بدنامی اسلام و مسلمانان در دنیا شده و دست به جنایت علیه ارزش های بشری در بعضی کشورها از جمله عربستان زده است.

او مدعی شد که دولت سعودی به همکاری های خود با هم پیمانانش به خصوص آمریکا در مبارزه با تروریسم و از بین بردن منابع فکری آن ادامه می دهد.

دولت آمریکا در حالی روز گذشته مدعی کشته شدن ابوبکر البغدادی شد که از سال 2014 گزارش های متعددی در مورد مرگ بغدادی منتشر شده است. پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام نموده بود که بغدادی در سال 2017 و در نتیجه حمله هوایی نیروهای روس در شهر رقه کشته شده است اما با انتشار صدای او در دسپتامبر سال 2017 شک و تردیدهای جدیدی درباره مرگ یا زنده بودن رهبر داعش به وجود آمد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم عصر روز یکشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید از کشته شدن البغدادی اطلاع داد.(جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 430

به "دولت سعودی از آمریکا برای کشته شدن ابوبکر البغدادی قدردانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت سعودی از آمریکا برای کشته شدن ابوبکر البغدادی قدردانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید