درخواست مشاور امنیت ملی آمریکا از آلمان برای قطع روابط مالی با ایران

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، در ادامه سیاست های خصمانه واشنگتن درقبال کشورمان، مشاور امنیت ملی آمریکا از آلمان درخواست نموده است که از تحریم های این کشور علیه ایران پیروی کند.

درخواست مشاور امنیت ملی آمریکا از آلمان برای قطع روابط مالی با ایران

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه دویچه وله، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا از دولت آلمان خواسته است تا به مبادلات بازرگانی و همکاری مالی با ایران پایان دهد و سیاست اعمال تحریم های شدید علیه جمهوری اسلامی ایران را در پیش گیرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواهان اعمال فشار بیشتر بر ایران با هدف کسب یک توافق هسته ای جامع و دائمی با ایران شده است.

بنابر این گزارش، رابرت اوبراین که روز 18 سپتامبر امسال (میلادی) به عنوان جانشین جان بولتون، مسئولیت مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ را برعهده گرفته است در گفت وگو با روزنامه آلمانی بیلد از سیاست های مالی آلمان در قبال ایران انتقاد نموده است که متن کامل آن امروز منتشر شده است.

به عقیده اوبراین، آلمان نیز می بایست راه چاره دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را به عنوان الگوی خود برگزیند و اقدام به اعمال تحریم های مالی شدیدی علیه ایران کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفته است که او نمی تواند علت اصرار آلمان به ادامه معامله و همکاری مالی با تهران را متوجه گردد.

این مقام آمریکایی از سیاست محبت آمیز دولت آلمان درقبال جمهوری اسلامی ایران نیز انتقاد نموده است. مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته است که دولت آلمان باید به وسیله همراه شدن با تحریم های جامع و فراگیر مالی ایران از سوی آمریکا، جمهوری اسلامی را وادار به شرکت در مذاکره بر سر موضوع هسته ای کند.

به باور مشاور امنیت ملی کاخ سفید، توافق مد نظر آمریکا در ارتباط با موضوع هسته ای با ایران باید توافقی دائمی باشد و به علاوه، این توافق باید برنامه موشکی ایران، شرایط حقوق بشر و سیسات های ایران در منطقه را نیز در بر گیرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 487

به "درخواست مشاور امنیت ملی آمریکا از آلمان برای قطع روابط مالی با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مشاور امنیت ملی آمریکا از آلمان برای قطع روابط مالی با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید