درخواست رسمی دولت وفاق لیبی برای دریافت یاری نظامی از ترکیه

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دولت وفاق ملی لیبی رسما از ترکیه خواسته است تا از این دولت در رویارویی با شبه نظامیان ارتش آزاد ملی لیبی حمایت نظامی به عمل آورد.

درخواست رسمی دولت وفاق لیبی برای دریافت یاری نظامی از ترکیه

بهترین تجربه سفر را با قیمت های تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، شامگاه پنجشنبه خاطرنشان کرد که آنکارا نیروهای به لیبی، به درخواست دولت وفاق، در اوایل ماه آینده میلادی اعزام خواهد نمود.

دولت وفاق ملی لیبی، که از مشروعیت جامعه جهانی برخوردار است، از ماه ها پیش با حمله شبه نظامیان ارتش آزاد ملی ملی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر، مقابله می نماید.

ژنرال حفتر مورد حمایت روسیه، مصر، امارات و اردن است.

یک منبع مسئول در طرابلس تأیید کرد که دولت وفاق رسما از ترکیه درخواست حمایت نظامی، از زمین، هوا و دریا، نموده است.

در همین حال، امرالله ایشلر فرستاده رئیس جمهوری ترکیه به لیبی خاطرنشان کرد که کشورش نمی تواند درخواست یاری دولت وفاق ملی لیبی را بدون پاسخ بگذارد.

ایشلر در توییتر خاطرنشان کرد، موافقت مجلس ترکیه برای اعطای اختیار به دولت جهت ارائه حمایت نظامی به لیبی بار دیگر به ملت و دولت مشروع آنها نشان می دهد که ترکیه همیشه در کنار آنها خواهد بود.

ترکیه و لیبی، ماه گذشته میلادی و در جریان سفر فایز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی به آنکارا و دیدارش با اردوغان، دو قرارداد مهم امضا کردند. توافق نخست در خصوص حریم دریایی ترکیه و لیبی در دریای مدیترانه و قرارداد دیگری در خصوص توسعه همکاری های امنیتی و نظامی میان دو طرف امضا شد.

به موجب این توافق نظامی، ترکیه می تواند در صورت درخواست طرابلس، به ارتش و پلیس لیبی یاری نظامی نماید.

در سایه چنین تحولات در لیبی، شورای عالی امنیت ملی الجزایر خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی در مرزهای خود با این کشور شد.

شورای عالی امنیت ملی الجزایر، که روز گذشته اولین نشست خود از سال 2013 را به ریاست عبدالمجید تبون رئیس جمهوری برگزار کرد، خاطرنشان کرد که مجموعه تدابیری را برای حمایت از مرزها و منطقه به اضافه تدابیری برای فعال سازی نقش الجزایر در سطح جهانی به خصوص در پرونده لیبی و اقتصادی و منطقه ساحل و صحرا و در آفریقا لحاظ نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 569

به "درخواست رسمی دولت وفاق لیبی برای دریافت یاری نظامی از ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست رسمی دولت وفاق لیبی برای دریافت یاری نظامی از ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید