خبرنگاران 100 درصد اسناد مالکیت دفترچه ای ایلام تک برگ شده است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام گفت: 100 درصد اسناد مالکیت دفترچه ای استان ایلام تک برگ و در سامانه بانک اطلاعاتی سازمان ثبت شده اند.

خبرنگاران 100 درصد اسناد مالکیت دفترچه ای ایلام تک برگ شده است

به گزارش خبرنگاران، عبدالحمید مرادی روز شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضاییه گفت: تمام نقشه های املاک شخصی، دولتی و ملی در حال بروزرسانی و تیدبل به کاداستر و تک برگ است.

وی اضافه نمود: سند یک چهارم از اسناد اراضی ملی منابع طبیعی استان ایلام تبدیل به سند تک برگ و کاداستر شده و در این حوزه ایلام رتبه نخست کشور را دارد که با تهیه سند تک برگ فرصت زمین خواری، تصرف اراضی طبیعی و … از سواستفاده نمایندگان گرفته می گردد.

مرادی یادآور شد: اطلاعات حدود بافت های فرسوده در سامانه ثبت شده و نیز اراضی دولتی بلااستفاده که در حاشیه شهر واقع شده اند برای واگذاری به مسکن و شهرسازی به منظور انبوه سازی ساختمان در حال معین حدود هستند.

وی گفت: در سال گذشته یک هزار و 107 مورد سند مالکیت برای روستاهای دارای 20 خانوار به بالا و شهرهای بالای جمعیت 25 هزار نفر صادر شده و همچنین از مجموع 21 هزار و 677 پرونده تشکیل شده معین تکلیف املاک فاقد سند رسمی و قانونی برای 21 هزار و 409 مورد سند صادر شده است.

وی گفت: در سال گذشته برای یک هزار و 431 مورد املاک دولتی سند صادر شده و همه دستگاه های دولتی باید نسبت به معین تکلیف سند اراضی دولتی دستگاه تابعه خود اقدام نمایند و در این راستا برای آموزش و پرورش یک هزار سند متعلق به مراکز آموزشی و فرهنگی صدور سند اجرا شده است.

مرادی در خصوص همکاری این اداره کل با بنیاد مستضعفان نیز شرح داد: بنیاد مستضعفان تاکنون چهار هزار و 400 سند املاک مناطق روستایی شهرستان های ایوان، سرابله و ملکشاهی را واگذار نموده که شناسایی، معین حدود و تایید مالکیت این املاک از سوی کارشناسان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اجرا شده و در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته است.

وی گفت: باتوجه به تجربه از بین رفتن اسناد ملکی مردم و ثبت اسناد در زمان جنگ تحمیلی در مناطق درگیر جنگ، آرشیو دفاتر و پرونده های ثبتی قدیمی در سامانه اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد ثبت و ماندگار شده است.

به گزارش خبرنگاران، اول تا هفتم تیرماه هرسال در تقویم به نام هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

7172/ 6034

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 145

به "خبرنگاران 100 درصد اسناد مالکیت دفترچه ای ایلام تک برگ شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 100 درصد اسناد مالکیت دفترچه ای ایلام تک برگ شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید