خبرنگاران شهروندان تهرانی خون اهدا نمایند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تهران- خبرنگاران- مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: ذخایر خون در استان تهران با توجه به شرایط موجود بسیار شنماینده است و شهروندان تهرانی در یاری به بیماران نیازمند به خون و همچنین حفظ شرایط پایدار ذخایر خونی اقدام به اهدای خون نمایند.

خبرنگاران شهروندان تهرانی خون اهدا نمایند

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران از اداره کل انتقال خون استان تهران، دکتر محمدرضا مهدی زاده با تقدیر از اهدا نمایندگانی که طی شب های قدر و ماه مبارک رمضان خون اهدا کردند، اضافه کرد: احتیاج به خون در استان تهران هنوز برطرف نشده و بیماران احتیاجمند به خون چشم به راه اهدا نمایندگان عزیز هستند.

وی ادامه داد: همه ساله با ورود به ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون کاهش می یابد و سال جاری نیز وجود موج چهارم همه گیری کرونا سبب کاهش تردد مردم و مراجعه کمتر شده است در حالیکه احتیاج به خون مستمر و همیشگی است و بیماران همه روزه احتیاجمند به خون اهدایی و فرآورده های آن هستند.

مهدی زاده با اشاره به عمر کوتاه و سه روزه پلاکت گفت: کسانی که به این فرآورده خونی احتیاج مبرم پیدا می نمایند معمولا مسائل انعقادی یا سرطان دارند و در صورت کمبود این فرآورده همکاران انتقال خون با تماس و فراخوان اهدا نمایندگان و دریافت مستقیم پلاکت این احتیاج را برطرف می نمایند.

وی با اشاره به بیماری های مزمن احتیاجمند به خون و فرآورده های آن مثل تالاسمی و هموفیلی و سرطان و حجم بالای جراحی هایی که در مراکز درمانی استان تهران انجام می گردد تاکید نمود: ذخایر خون در استان تهران با توجه به شرایط موجود بسیار شنماینده است و شهروندان تهرانی در کمک به همشهریان و هموطنان خود و حفظ شرایط پایدار ذخایر خونی اقدام نمایند.

مهدی زاده از شهروندان تهرانی خواست در این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با اهدای خون جلوی کاهش ذخایر خون را بگیرند و به درمان بیماران کمک نمایند.

وی اعلام نمود: مراکز فعال اهدای خون در تعطیلات عید سعید فطر در تهران شامل مرکز جامع وصال (خیابان وصال شیرازی) از ساعت 8 صبح تا 20:30، مرکز جامع منطقه 5 (ستاری) از ساعت 9 تا 16، مرکز جامع منطقه 4 (تهرانپارس) از ساعت 9 تا 16 و مرکز منطقه 20 (شهر ری) از ساعت 9 تا 16 است.

به گزارش خبرنگاران در شب های قدر سال جاری 3 هزار و 739 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد 2921 نفر شرایط اهدای خون را داشتند و پیروز به اهدای خون شدند.

همچنین با تدابیر در نظر گرفته شده و همکاری های لازم بین سازمان انتقال خون، وزارت کشور و پلیس، اهدانمایندگانی که در ایام ماه مبارک رمضان در ساعات منع تردد شبانه برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه نمایند مشمول جریمه نخواهند شد.

از سوی دیگر احتیاج بیماران به خون و فرآورده های آن همیشگی است و گاهی در مواقعی مانند شیوع ویروس کرونا استقبال از اهدای خون را کاهش می دهد، بنابراین لازم و ضروری مردم نوع دوست و ایثارگر با اهدای خون کمک گر انتقال خون و نجات دهنده جان بیماران باشند.

در حال حاضر در کشور سالانه بیش از دو میلیون و یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1510

به "خبرنگاران شهروندان تهرانی خون اهدا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان تهرانی خون اهدا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید