خبرنگاران ساخت 19 طرح گردشگری در هرمزگان شروع شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، بندرعباس - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: عملیات احداث 19 طرح گردشگری با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال همزمان با هفته گردشگری در این اُستان شروع شد.

خبرنگاران ساخت 19 طرح گردشگری در هرمزگان شروع شد

برای سفر با خرید تور پوکت ارزان همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

رضا برومند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از مبلغ یاد شده به حوزه های صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز اختصاص دارد، گفت: یکی از مهمترین این طرح ها احداث کمپینگ توریستی در جزیره بوموسی است که دغدغه توریستان را برطرف نموده و تا خاتمه بهمن امسال آماده بهره برداری می گردد.

وی ادامه داد: این کمپینگ علاوه بر برطرف کردن دغدغه توریستان می تواند برای برگزاری رویدادها و برپایی نمایشگاه ها هم مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: همچنین کمپینگ دیگری در شهر بندر چارک برای اسکان موقت مسافران و توریستان مراجعه نماینده به جزیره کیش در زمان نامساعد بودن شرایط دریا احداث می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی هرمزگان بیان داشت: عملیات احداث بُرج پرنده نگری در خور آذینی شهرستان سیریک هم از 6 مهر ماه شروع شده است.

برومند اشاره نمود: اقدام های زیرساختی بخش توریستی در جای جای این اُستان و متناسب با ظرفیت های موجود انجام می گردد، به عنوان مثال مسیرهای پیاده روی و محوطه هایی برای اسکان موقت گردشگان آماده می گردد تا مسئله ای برای اَسکان موقت نداشته باشند.

وی عنوان نمود: فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی یاری نماینده است، به عنوان مثال مراحل خاتمهی 10 طرح توریستی این بخش در جزیره لارک در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همچنین این بخش در حال آماده سازی اقامتگاه طبیعت گردی در کوه گنو بوده که امید می رود بزودی تکمیل شده و مورد استفاده توریستان قرار گیرد.

سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توریستی اشاره نمود و در مورد حمایت از این بخش گفت: معرفی آنان به بانک ها برای دریافت وام هایی با نرخ سود 12 تا 18 درصد برای اداره های دولتی هنری محسوب نمی گردد بلکه باید فشاری از سرمایه گذار کاسته گردد.

برومند ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی هرمزگان می تواند ادعا کند به بخش خصوصی برای ایجاد، توسعه و تقویت زیرساخت های تاسیسات توریستی یاری نموده است، به عنوان مثال می توان به یاری جهت تامین آب اقامتگاه های بوم گردی جزیره هرمز اشاره نمود.

وی بیان داشت: همچنین به از سرگیری مجدد ساخت پارک آبی بندرعباس پس از مدت ها وقفه، پرداخت وام بلاعوض به فعالان بخش خصوصی و کوشش برای دریافت اعتبار ایجاد رمپ از جاده اصلی تا پارک آبی بندرعباس از دولت اشاره نمود.

مشکل تالارهای پذیرایی برای دریافت وام دوران کرونا برطرف شده است

دبیرکارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی هرمزگان به موضوع تاسیسات توریستی آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: به جهت اینکه بعضی تاسیسات مانند تالارهای پذیرایی در این اُستان هرمزگان زیر نظر وزارت میراث فرهنگی و در سایر مناطق زیر نظر وزارت صنعت معدن و تجارت قرار دارند برای ثبت اطلاعات آنها در سامانه کارا مشکل هایی وجود داشت که اکنون برطرف شده است.

برومند اضافه نمود: هتل ها، تالارهای پذیرایی، بوم گردی ها و سایر تاسیساتی که شرایط لازم را داشته اند مانند بیمه بودن کارکنان و یا اینکه مشمول دریافت وام بانکی داشته اند برای دریافت وام بانکی کرونا به بانک ها معرفی شده اند.

برنامه های متعددی پس از کرونا اجرا می گردد/نزدیک به 560 تأسیسات دارای مجوز در هرمزگان فعالیت می نمایند

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توریستی را پس از کرونا دنبال خواهیم کرد و خلاء ایجاد شده به خاطر شیوع این بیماری را با رویکرد جدید و پیغام می توان با وجود کرونا ویروس و رعایت دستورکارهای بهداشتی فعالیت های خلاقانه ای در زمینه توریستی انجام داد با اجرای برنامه های متعدد و متنوعی پُر خواهیم کرد،

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی هرمزگان اضافه نمود: امید می رود پس از تعطیلی 7 ماهه فعالیت های صنعت سفر و توریستی با انجام فعالیت های جدید و با نزدیک شدن فصل خنکی هوا در مهر ماه این صنعت مجدد رونق خود را بازیابد.

برمند بیان داشت: نزدیک به 560 تأسیسات توریستی دارای مجوز در هرمزگان فعالیت می نمایند که از تالارهای پذیرایی تا هتل ها و رستوران ها، مجتمع های توریستی و غیره را شامل می گردد که در هفت ماه گذشته آسیب جدی دیدند.

ازسرگیری فعالیت ها نیازمند بکارگیری خلاقیت است

وی تاکید نمود: ازسرگیری فعالیت های توریستی نیازمند بکارگیری خلاقیت است زیرا با فرایند قبلی نمی توان موفقیت گذشته را تکرار کرد و ناچاریم شیوه ها و روینمودها را تغییر دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی هرمزگان یادآور شد: یکی از این برنامه ها ایجاد اطمینان در توریستان به خصوص توریستان خارجی است که به طور پراکنده وارد کشور می شوند و حضورشان می تواند بازخورد خوبی برای صنهت سفر و توریستی کشور داشته باشد.

دبیرکارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی هرمزگان گفت: دنیا پس از تعطیلی فعالیت ها تشنه فعالیت های جدید و بازگشایی فعالیت های تعطیل شده است که این فرصت مغتنمی برای صنعت سفر و توریستی هرمزگان محسوب می گردد.

ایجاد اعتماد و اطمینان قدم اول است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی هرمزگان بیان داشت: در قدم اول بایستی نسبت به ایجاد اطمینان و اعتماد اقدام کرد که این را در حوزه صنعت سفر توریستی دنبال خواهیم کرد، به خصوص از ظرفیت شبکه های اجتماعی در این راستا بهره برداری می گردد.

برومندخاطر نشان کرد: کوشش شده اجازه تغییر ذائقه توریستان نسبت به هرمزگان داده نگردد بلکه با معرفی بیشتر این اُستان و اجرای برنامه هایی در جهت معرفی جاذبه های توریستی آن در مخاطبان خود عطشی نسبت به دیدن اُستان ایجاد گردد.

وی اظهار امیدواری کرد: با عادی شدن فرایند فعالیت های و کاهش شدت شیوع بیماری کرونا ویروس این خلاء یاد شده پُر گردد و دوباره به روزهای خوب و طلایی که سال 1397 و 1398 هجری شمسی بازگشته و برنامه 10 میلیون توریست را از سرگیریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1085

به "خبرنگاران ساخت 19 طرح گردشگری در هرمزگان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت 19 طرح گردشگری در هرمزگان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید