خبرنگاران ساختمان های تخریب شده از رانش مراوه تپه تا شهریور ساخته می گردد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، گنبدکاووس - خبرنگاران - استاندار گلستان در بازدید از روستای آق امام شهرستان مرزی مراوه تپه گفت که 60 خانه آسیب دیده از رانش روزهای اخیر این روستا تا شهریور سال جاری در مکان جدید احداث می گردد.

خبرنگاران ساختمان های تخریب شده از رانش مراوه تپه تا شهریور ساخته می گردد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

هادی حق شناس پنجنشبه در بازدید از این روستا که برای دومین بار در امسال دچار رانش زمین شد گفت: بنیاد مسکن به سرعت مکانی در نزدیکی روستا را برای ساخت خانه حادثه دیدگان تخصیص خواهد داد تا هرچه زودتر ساکنان این خانه ها به مکان جدید منتقل شوند.

وی اعلام کرد: با هدف برطرف مشکل مردم روستای آق امام، دیواره سازی رودخانه کنار روستا برای جلوگیری از رانش های آینده در آینده نزدیک به اتمام می رسد تا زندگی حدود 400 خانواده ساکن این روستا در امان باشد.

در همین پیوند فرماندار مراوه تپه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران از وقوع 2 فقره رانش مجدد زمین در روستای آق امام این شهرستان مرزی در پی بارش های چند روز گذشته اطلاع داد و گفت: این حادثه به 39 واحد مسکونی روستا خسارت وارد کرد.

امانگلدی ضمیر گفت: در این رانش ها که پس از بارش 42 میلی متری باران روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری رخ داد، هفت واحد مسکونی این روستا 100 درصد تخریب و 32 واحد دیگر هم دچار آسیب جدی شدند.

وی با یادآوری بارش 40 میلیمتری باران روز 11 فروردین امسال گفت: پس از این بارش ها هم بخش هایی از روستای آق امام بخش گلیداغ به دلیل سست بودن زمین، دچار رانش شده بود که در نتیجه آن به 25 واحد مسکونی خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه سه مرحله رانش اخیر در روستای آق امام به 64 واحد مسکونی این روستا خسارت وارد کرد، ادامه داد: قبل از بارش های هفته جاری به اهالی این روستا اطلاع رسانی شده بود و بیشتر مردم در منزل حضور نداشتند.

فرماندار مراوه تپه ادامه داد: به دستور استاندار گلستان به هر یک از خانوارهایی که واحد مسکونی آنها براثر رانش دچار خسارت شد 30 میلیون ریال بابت اجاره مسکن پرداخت می گردد تا قبل از آماده شدن مکان جدید روستای آق امام، مسئله ای برای پرداخت اجاره بها نداشته باشند.

ضمیر گفت: زمینی به مساحت 14 هکتار برای جابجایی روستای آق امام پیش بینی شده که از هفته آینده عملیات نقشه برداری و تهیه طرح هادی آن شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از نقشه برداری و تهیه طرح هادی، زمین های قطعه بندی شده به اهالی تحویل داده می گردد تا نسبت به احداث مسکن با استفاده از تسهیلات بانکی اقدام نمایند.

شهرستان مرزی مراوه تپه با افزون بر 65 هزار نفر جمعیت، دارای دو نقطه شهری و 108 روستای داری کد شناسایی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 792

به "خبرنگاران ساختمان های تخریب شده از رانش مراوه تپه تا شهریور ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساختمان های تخریب شده از رانش مراوه تپه تا شهریور ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید