خبرنگاران بی طرفی، مشارکت حداکثری و تمهیدات بهداشتی اصول انتخابات 1400 است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تهران- خبرنگاران- رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: رعایت قانون، بی طرفی، مشارکت حداکثری و ایجاد تمهیدات بهداشتی؛ اصول این ستاد برای انتخابات خردادماه 1400 است.

خبرنگاران بی طرفی، مشارکت حداکثری و تمهیدات بهداشتی اصول انتخابات 1400 است

به گزارش خبرنگاران از استانداری تهران، شکراله حسن بیگی روز شنبه در نشست ستاد انتخابات استان تهران گفت: هدف، برگزاری انتخاباتی با رعایت اصول بی طرفی و اجرای قوانین و مقررات، تلاش در جهت مشارکت حداکثری و برنامه ریزی مطابق با تمهیدات بهداشتی ویروس کرونا است.

وی افزود: طی پنج ماه گذشته اقدامات مربوط به برنامه ریزی انتخابات 28 خرداد 1400 آغاز و تا امروز 13 جلسه ستاد در راستای برنامه ریزی، اقدامات آموزشی و آسیب شناسی انتخابات گذشته، برگزار شده است.

حسن بیگی یادآورشد: در انتخابات اسفند سال گذشته شاخص رتبه استان تهران از 27 به رتبه 4 رسیده و ستاد انتخابات استان تهران با همه توان آماده برگزاری انتخابات خردادماه 1400 است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: فراهم سازی ملزومات و زیرساخت ها در فرمانداری ها از جمله تدارک حدود 28 هزار صندوق رای در اولویت واقع شده است که در حال حاضر 10 هزار صندوق مهیاست و بر اساس پیش بینی های به دست آمده تا به امروز 7 هزار و 609 شعبه اخذ رای برای استان تهران برای انتخابات پیش رو نیاز است که طبق قانون این تعداد باید در هیات های اجرایی مصوب شود.

وی اظهارداشت: در انتخابات دوم اسفند 98، شعبه هایی در استان تهران وجود داشت که تا 2 هزار رای در صندوق ها جمع شد و در این دوره نیاز است تا 2 شعبه در این نقاط تعبیه شود و برای اجرای پروتکل های بهداشتی نیز در محل شعب حضور کننده بهداشت، فاصله اجتماعی با افزایش تعداد شعب و حذف استامپ پیش بینی شده است.

حسن بیگی با اشاره به انتخابات شوراهای روستا گفت: در همه 531 روستای واجد شرایط استان تهران، برگزاری انتخابات شوراهای روستا پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به تشکیل لیست مشترک معتمدان هیات اجرایی از سوی هیات نظارت و شورای نگهبان افزود: طبق توافق ستاد انتخابات کشور مقرر شده است، لیست معتمدان مشترک شده و جلسات هماهنگی بر این اساس در شهرستان ها برگزار شود؛ طبق برآوردها برای انتخابات خردادماه 1400، حدود 200 هزار نفر با ستاد انتخابات در استان تهران اعم از کنندگان فرماندار، عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای انتظامی و امنیتی، همکاری می کنند.

سیزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران، با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان، فرهاد رهبر رئیس هیات نظارت انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، احمد نادری رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و اعضای ستاد انتخابات استان در محل استانداری تهران برگزار گشت.

انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور در 28 خرداد 1400 برگزار می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1398

به "خبرنگاران بی طرفی، مشارکت حداکثری و تمهیدات بهداشتی اصول انتخابات 1400 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بی طرفی، مشارکت حداکثری و تمهیدات بهداشتی اصول انتخابات 1400 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید