خبرنگاران احتمال آلودگی سطوح بیرون از منزل به ویروس کرونا بالا است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سنندج - خبرنگاران - معاون بهداشتی مرکز بهداشت سنندج با بیان اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا، بهترین کار ماندن در خانه است، گفت: احتمال آلودگی سطوح در بیرون از منزل و خطر ابتلا به این بیماری بسیار بالا است.

خبرنگاران احتمال آلودگی سطوح بیرون از منزل به ویروس کرونا بالا است

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

سامرند سعیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: شهروندان به گمان اینکه در بیرون از منزل دستکش دست دارند، بی تفاوت نباشند چرا که ممکن است لباس آنان به سطحی آلوده برخورد کند و بعدها عامل ابتلا و انتقال ویروس کرونا گردد پس از ترددهای غیرضروری باید اجتناب نمایند.

وی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و احساس مسوولیت توسط همه اقشار تاکید نمود و افزود: با توجه به بالا بودن میزان انتقال ویروس کرونا و عدم اثبات مدت زمان ماندگاری آن بر روی سطوح، احتمال ابتلا شدن به این بیماری به وسیله تماس با جایگاه، چمن، زمین و ابزار موجود در اماکن عمومی، خیابان ها و پارک ها بسیار زیاد است.

معاون بهداشتی مرکز بهداشت سنندج با بیان اینکه سطوح مختلف در اماکن عمومی به صورت بالقوه ناقل بیماری کرونا هستند، افزود: ممکن است افرادی ناخواسته پس از تماس با سطوح آلوده و پس از آن با دهان و چشم، به ویروس کرونا مبتلا شده و موجب آلودگی دیگران شوند.

سعیدی به احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله صحبت کردن نیز اشاره نمود و یادآور شد: با توجه به اینکه 80 درصد مبتلایان بدون علائم هستند، ممکن است کسانی ناقل ویروس کرونا باشند و با حضور در اماکن عمومی و پرتجمع از جمله مراکز تفریحی آن را به دیگران انتقال دهند.

وی تاکید نمود: مبتلایان به راحتی می توانند ویروس را به افراد پرخطر از جمله بیماران مزمن دیابتی، دارای فشار خون، بیماران با مسائل تنفسی، سالمندان و زنان باردار که خطر مرگ و میر در آنان بیشتر است، منتقل نمایند، پس بهترین راه مقابله با این بیماری محدودیت و ماندن در خانه است.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

بر اساس اعلام رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز 76 هزار و 389 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4777 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 703

به "خبرنگاران احتمال آلودگی سطوح بیرون از منزل به ویروس کرونا بالا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال آلودگی سطوح بیرون از منزل به ویروس کرونا بالا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید