حمله سایبری به بزرگترین تاسیسات هسته ای هند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، هند نفوذ یک بدافزار در سیستم رایانه ای تاسیسات کودانکولام واقع در ایالت تامیل نادو را که بزرگترین تاسیسات هسته ای این کشور است، تایید کرد.

حمله سایبری به بزرگترین تاسیسات هسته ای هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، هند اظهار داشت که به گفته کارشناسان امنیت سایبری این بدافزار توسط Lazarus Group که حملات سایبری زیادی در دنیا ترتیب داده، ساخته شده است.

شرکت انرژی هسته ای هند همچنین اظهار داشت که این بدافزار از سوی کره شمالی توانسته است 30 اکتبر به سیستم تاسیسات اتمی نودانکولام نفوذ کند و آسیب پذیری این بخش مهم کشور به حملات سایبری را نشان دهد.

این تاسیسات با 22 رآکتور با مجموع قدرت 6.780 مگاوات بزرگترین تاسیسات هسته ای هند به شمار می رود که با همکاری روسیه ساخته شده است.

در بیانیه ای رسمی اعلام شده که این بدافزار به بخش اداری نفوذ نموده است. ای کی نیما، رییس شرکت انرژی اتمی هند، اظهار کرد: این بد افزار به وسیله رایانه یکی از کارمندان وارد سیستم نیروگاه هسته ای کودانکولام شده است اما مقامات توانسته اند از سرایت آن به سایر سیستم ها جلوگیری نمایند.

با این حال کارشناسان امنیت سایبری به روزنامه فایننشال تایمز گفته اند که اطلاعات مهمی از این تاسیسات استخراج شده است.

به گفته این کارشناسان این بدافزار با نام Dtrack که برای سرقت داده ها می باشد توسط هکرهای عضو گروه Lazarus Group اهل کره شمالی ساخته شده است. این بدافزار همچنین پیش از این داده های بانکی میلیون ها هندی را به سرقت برده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 360

به "حمله سایبری به بزرگترین تاسیسات هسته ای هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله سایبری به بزرگترین تاسیسات هسته ای هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید