حضور نماینده ایران در اجلاس شورای جهانی صنایع دستی، معرفی آثار ایرانی در نمایشگاه درخت زندگی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، کشور تایلند در روزهای پایانی این هفته، میزبان اعضای شوراى جهانى صنایع دستى از کشورهای آسیا و اقیانوسیه خواهد بود.

حضور نماینده ایران در اجلاس شورای جهانی صنایع دستی، معرفی آثار ایرانی در نمایشگاه درخت زندگی

به گزارش خبرنگاران، در این اجلاس، کننده معاونت صنایع دستى و هنرهاى سنتى سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستى و گردشگرى ایران نیز حضور خواهد داشت.

معاونت صنایع دستى در تلاش است تا راهکارهایی برای بهبود تعامل آموزشی در حوزه صنایع دستی بین کشورها ارائه کنند و سعی خواهد شد تا موافقت اعضا را برای میزبانی ایران در مجمع عمومى شورای جهانى صنایع دستى در سال 2020 بدست آورد.

از جمله پیشنهادات قابل ارائه توسط کننده معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتى، شامل تغییراتی در فضای مجازی برای ارتقا فروش و بهبود عملکرد در این حوزه است که با توجه به ثبت ده شهر جهانی صنایع دستی از ایران، اهمیت ویژه ای برای شاغلان در این بخش خواهد داشت. در صورت موافقت اعضا با پیشنهادات ارائه شده از سوی کننده کشورمان، نمایشگاههای صنایع دستی بیش از پیش رونق خواهند گرفت.

این اجلاس در شهر چیانگ مای واقع در شمال کشور تایلند برگزار میشود. این شهر با وجود کوچک و کم جمعیت بودن به دلیل جذابیتهای طبیعی، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستى تاکنون میزبان رویدادهای مهم دیگری نیز بوده است. چیانگ مای چندی پیش از طرف یونسکو بعنوان شهر خلاق در حوزه هنرهاى بومى و صنایع دستى به ثبت رسیده است و در لیست شهرهای جهانی صنایع دستی نیز قرار گرفته است.

همچنین در حاشیه این اجلاس نمایشگاه درخت زندگی با نمایش 150 اثر برگزیده از صنایع دستی و طراحی لباس 28 کشور افتتاح شد.

این نمایشگاه تاکنون در کشورهای مالزی ، هند، هاوایی، کانادا، تایوان و الان در تایلند برگزار شده است.

در تایلند این نمایشگاه 3 ماه ادامه خواهد داشت، کشور بعدی بعد از اعلام آمادگی در صورت داشتن شرایط برگزاری برای دوره بعدی انتخاب خواهد شد.

آثاری از رشته های ملیله، گلیم شیریکی پیچ، پته دوزی، قلمکار، سوزندوزی بلوچ، شربافی، طلاکوبی روی فولاد از ایران در این نمایشگاه حضور دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 179

به "حضور نماینده ایران در اجلاس شورای جهانی صنایع دستی، معرفی آثار ایرانی در نمایشگاه درخت زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نماینده ایران در اجلاس شورای جهانی صنایع دستی، معرفی آثار ایرانی در نمایشگاه درخت زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید