جنگل شناور روتردام هلند؛ دیدنی حیرت آور در بطن اروپا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، در سراسر دنیا پدیده های طبیعی بی نظیری وجود دارند که علاقمندان بسیاری را به خود خیره می سازند. اما در کنار این پدیده های طبیعی، مصنوعاتی توسط بشر خلق شده اند. یکی از نمونه این طرحها، جنگل شناور روتردام هلند بوده که توسط گروهی از نو ارزش آفرینان هلندی در 16 مارس سال 2016 میلادی راه اندازی شد. با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا بدانید جنگل شناور روتردام کجاست با اسرارش آشنا شوید.

جنگل شناور روتردام هلند؛ دیدنی حیرت آور در بطن اروپا

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

طرح اولیه

طرح اولیه جنگل روتردام هلند به صورت ماکتی در سال 2014 با موفقیت همراه بود و مورد استقبال طیف وسیعی از بازدیدنمایندگان واقع شد. به همین دلیل هم طرح گسترش و تکمیل پروژه در دستور ساخت نهاده شد. جنگل شناور روتردام دارای 20 درخت بوده که هر کدام از این درختان درون محفظه ای کاشته شده و همچون قایقی شناور بر روی آب به نظر می رسند. به این اجسام شناور، بویه گفته می گردد. در ساخت جنگل bobbing اکثرا از موارد از پیش ساخته شده استفاده شده تا زمان زیادی به ساخت این اقلام اختصاص داده نگردد.

همچنین، خانه انبار با نیت حمایت از منابع طبیعی و فضای سبز، اقدام به اهدای درختان برای استفاده در محیط پارک کرد. در واقع، خانه انبار محلی است که با هدف حفظ و حراست از درختان هلند ساخته شده است. در گذشته، برای ساخت و ساز مراکز تجاری و مسکونی اقدام به قطع درختان می کردند تا زمینه عملیاتی سازی پروژه ها را فراهم نمایند. اما، با برپایی این محل، درختانی که در گذشته بریده می شدند، به این محل انتقال پیدا نموده اند.

خلاقیتی با هدف حفظ محیط زیست

طرح جنگل شناور هلند یا طرحهایی مشابه که در بعضی کشورهای دیگر پیاده سازی می شوند، علاوه بر اینکه باعث زیبایی چشمگیری می گردند، باعث حفظ منابع طبیعی، درختان و فضای سبز این مناطق نیز می شوند؛ درایتی که علاوه بر یاری به تامین اکسیژن مورد احتیاج بشر، چرخه حیات کره زمین را نیز برخلاف رشد جمعیت و گسترش ساخت و سازها تا حدودی حفظ می نماید.

در ادامه بخوانیدجاذبه های گردشگری هلند / ده جاذبه برتر گردشگری کشور هلندمنبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1244

به "جنگل شناور روتردام هلند؛ دیدنی حیرت آور در بطن اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل شناور روتردام هلند؛ دیدنی حیرت آور در بطن اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید