تقویت سیستم ایمنی در مقابل کرونا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مردم با توجه به شرایط موجود جامعه و شیوع ویروس کرونا در پی مصرف مکمل ها نباشند و از یک رژیم غذایی متنوعی که شامل همه گروه های غذایی است، پیروی نمایند.

تقویت سیستم ایمنی در مقابل کرونا

رئیس انجمن تغذیه ایران، با اشاره به وجود و یروس ها که به هرحال بیماری زا و مسائل زیادی ایجاد می نمایند به نکاتی در باره تغذیه مناسب در مقابله با ویروس ها اشاره نموده است . میرزای رزاز همچنین در خصوص ضرورت تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا توضیحاتی داده که می توانید در خبرنگاران بخوانید.

او معتقد است : از گروه ویتامین ها، ویتامین C مقداری که در غذاهای رایج، میوه و سبزیجات استفاده می کنیم کافی است. دریافت مکمل اضافه لازم نیست.نگرانی هایی در خصوص استفاده از ویتامین c وجود دارد که بعضی منابع مثل سازمان بهداشت جهانی WHO اشاره نموده اند که هنگام ابتلاء به بیماری کرونا مکمل های ویتامین C خیلی یاری نماینده نیست و در بعضی موارد شاید مضر هم باشد.ولی دریافت ویتامین C از منابع طبیعی مانند میوه و سبزیجات چه قبل و چه بعد از بیماری می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی توصیه کرد : مردم باید منابع غذایی را بیش از مکمل ها مصرف نمایند. در ایران در خصوص ویتامین D مشکل داریم. استفاده از مکمل ویتامین D هم برای خانم ها و در دوران سالمندی حتی برای آقایان نیز توصیه می گردد. ویتامین D قابلیت ذخیره شدن در بدن را دارد و به رشد و استحکام استخوان ها به وسیله کنترل تعادل کلسیم و فسفر یاری می نماید. این ویتامین همچنین در مقابل بیماری هایی مانند دیابت، ام اس، سرطان، بیماری های قلبی و افسردگی که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند، از ما محافظت می نماید.به گفته رئیس انجمن تغذیه ایران

80 تا 85 درصد مردم به صورت عادی تمام مواد مغذی لازم را از رژیم غذایی متنوع دریافت می نمایند و مکمل ها غذایی در شرایط و دوره های خاصی با نظر پزشکان باید مورد استفاده قرار گیرد .

او با بیان اینکه استرس و اضطراب تأثیر مستقیم روی سیستم ایمنی دارد و در شرایطی که فرد استرس و اضطراب داشته باشد عملکرد سیستم ایمنی او دچار اختلال می گردد تاکید نمود : از فعالیت های ورزشی سنگین باید پرهیز گردد و ورزش های عادی و سبک مثل پیاده روی و انجام دادن فعالیت های فیزیکی در منزل توصیه می گردد بنابراین پس حفظ آرامش و رعایت نکات و دستورات بهداشتی راه چاره اولیه مقابله با کرونا است.

رئیس انجمن تغذیه ایران در باره نقش مردم در مهار این بیماری اضافه کرد : نکات بهداشتی و تغذیه ایی باید رعایت گردد و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با این بیماری،ویروس کرونا برای ادامه حیات به چه چیزی نیازمند است؟را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 710

به "تقویت سیستم ایمنی در مقابل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت سیستم ایمنی در مقابل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید