ترامپ خواهان افشای منبع خبر جعلی تبانی روسیه و طالبان شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه و در واکنشی دوباره به گزارش ادعایی نیویورک تایمز درباره تبانی روسیه با طالبان برای کُشتن نظامیان تروریست آمریکائی در افغانستان در پیامی توئیتری گفت: ماجرای معین پاداش اقتصادی روسیه (برای هدف قرار دادن نظامیان اشغالگر آمریکایی در افغانستان)، یک داستان سرایی دیگر توسط این رسانه جعلی برای آسیب زدن به من و حزب جمهوری خواه است.

ترامپ خواهان افشای منبع خبر جعلی تبانی روسیه و طالبان شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد: شاید منبع اطلاعاتی مخفی اصلا وجود خارجی نداشته باشد؛ درست شبیه به خود ماجرا. اگر نیویورک تایمزِ بی اعتبار منبعی دارد، آن را افشا کند. این فقط یک حقه بازی دیگر است.

این در حالیست که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا ساعاتی پیش و در جریان یک پیغام توئیتری به ادعاها درباره تبانی روسیه با طالبان، واکنش نشان داد و مدعی شد: می خواهم به همه نیروهایمان این اطمینان را بدهم که همه تهدیدهای بالقوه علیه نظامیان آمریکایی را، حال از هر نوع که باشد، جدی تلقی می کنیم.

با این حال، وی در بیانیه ای که ضمیمه این پیغام کرد، اضافه کرد: در حال حاضر، وزارت دفاع آمریکا شواهد تأیید شده ای ندارد (که با اتکا به آنها) اتهامات اخیر مبنی بر اقدامات بدخواهانه پرسنل روس علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان را تائید کند.

وی همچنین مدعی شد که آمریکا از بهترین منابع اطلاعاتی، تسلیحاتی، تجهیزاتی، تاکتیکی و همه اختیارات لازم برای مقابله با هرگونه تهدیدی برخوردار است.

لازم به ذکر است ادعای تبانی روسیه و طالبان برای نخستین بار از سوی نیویورک تایمز مطرح و ادعا شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان آن بوده است.

این در حالی است که ترامپ می گوید در جریان این گزارش نبوده است؛ چراکه منابع اطلاعاتی آمریکا به دلیل عدم وجود شواهد کافی ضرورتی به آگاه کردن او ندیده اند.

روسیه و طالبان هم در بیانیه های جداگانه این اتهام را رد نموده و آن را گامی در راستای مختل کردن فرایند صلح افغانستان تلقی نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 951

به "ترامپ خواهان افشای منبع خبر جعلی تبانی روسیه و طالبان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خواهان افشای منبع خبر جعلی تبانی روسیه و طالبان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید