تا چه زمان باید شاهد آتش سوزی های تکراری در خوابگاه باشیم

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دبیر شورای صنفی خوابگاه ریحانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اعلام این مطلب که با آتش سوزی در خوابگاه ریحانه، در دل دانشجویان وحشتی ایجادشده و اکنون دانشجویان این دغدغه را دارند که چگونه باید بار دیگر در این خوابگاه اقامت نمایند؟ مطرح کرد: خوابگاه نرگس گنجایش تمامی دانشجویان را ندارد و تعیین نیست مهرماه دانشجویان در کدام خوابگاه ساکن خواهند شد.

تا چه زمان باید شاهد آتش سوزی های تکراری در خوابگاه باشیم

نیلوفر کریمی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد آتش سوزی صبح امروز در خوابگاه ریحانه دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، افزود: این برای دومین بار ظرف یک ماه گذشته است که این اتفاق رخ داد.

وی با بیان اینکه باوجوداینکه ساختمان خوابگاه ریحانه قدیمی نیست اما از ابتدا با مشکل برق رسانی روبه رو بوده است، افزود: این خوابگاه در شش طبقه و هر طبقه سه واحد با ظرفیت 106 نفر تأسیس شده که اکثر واحدهای آن در ابتدا با مشکل نداشتن کنتور و دریافت برق مستقیم روبه رو بودند.

کریمی با اشاره به اینکه پس از پیگیری های وسیع و مکرر خاتمه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حاضر شدند تعدادی کنتور به این خوابگاه اضافه نمایند و قول حل شدن مسائل را دادند، بیان کرد: در همین ایام بود که هشتم مردادماه امسال یکی از واحدهای این خوابگاه دچار آتش سوزی شد و وسایل دو فرد ساکن دچار حریق شد که علی رغم وعده مسئولان هیچ هزینه ای برای جبران خسارت وارده به آن دو دانشجو پرداخت نشد.

وی ادامه داد: صبح امروز بار دیگر شاهد همین اتفاق بودیم که پس ازآن دانشجویان به صورت مکرر با بنده تماس گرفته و خواهان پیگیری این موضوع شدند اما هیچ یک از مسئولین به تماس هایم پاسخ نمی دهند.

دبیر شورای صنفی خوابگاه ریحانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در آتش سوزی امروز 17 دانشجو پس از حادثه سریعاً از خوابگاه خارج و به خوابگاه نرگس منتقل می شوند، افزود: وسایل سایر دانشجویان این خوابگاه همچنان در اتاق هایشان باقیمانده و معین نیست به این وسایل خسارتی واردشده یا خیر.

وی با بیان اینکه اکنون در دل دانشجویان وحشتی ایجادشده که بار دیگر در این خوابگاه اقامت نمایند، بیان کرد: خوابگاه نرگس گنجایش تمامی دانشجویان را ندارد و معین نیست مهرماه دانشجویان در کدام خوابگاه ساکن خواهند شد.

کریمی در انتها با اشاره به اینکه با یکی از مسئولین دانشگاه تماس گرفته و می گویم چه زمان این مسائل خوابگاه ریحانه به انتها می رسد، افزود: وی با بیان اینکه تنها یک واحد آتش گرفته به بنده می گوید اگر تماس های شما به اتمام برسد این موضوع را پیگیری می کنیم در صورتی که بنده به عنوان دبیر شورای صنفی باید به این موضوع ورود کنم و پیگیری کنم و نمی دانم چرا باید برخوردها اینگونه باشد.

به گزارش خبرنگاران، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس اعلام نمود: گزارش حریق خوابگاه دانشجویان در بلوار 12 فروردین در ساعت 04:46 صبح امروز به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع داده شد.

حسن امینی زاده افزود: این حریق در طبقه سوم ساختمان و در اثر اتصالی برق کولر اسپیلت رخ داد که باعث دودزدگی به طبقات 2 و 4 نیز شد.

وی ادامه داد: دانشجویان حاضر در محیط بلافاصله پس از رویت دود،محیط را ترک نموده و چند تن از دانشجویان در طبقات دیگر به یاری آتش نشانان از محیط خارج شدند.

این مقام مسئول در انتها گفت: آتش نشانان در مدت 3 دقیقه پس از خروج از ایستگاه به محل رسیده و حریق را تا ساعت 05:31 دقیقه اطفا و مهار کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 248

به "تا چه زمان باید شاهد آتش سوزی های تکراری در خوابگاه باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا چه زمان باید شاهد آتش سوزی های تکراری در خوابگاه باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید