برای توسعه صنعت گردشگری، کمیسیون تخصصی گردشگری در مجلس تشکیل گردد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، صنعت گردشگری از جمله نخستین مشاغلی است که با وقوع کرونا بیشترین آسیب را دید. این در حالی است که حدود 10 درصد درآمد ناخالص اقتصاد دنیا از صنعت گردشگری است و رتبه 5 را در بین صنایع مهم دارد در سال 2018 این صنعت با درآمده 8.8 تریلیون دلار به اقتصاد دنیا یاری کرد و حدود 320 میلیون شغل در دنیا به حوزه گردشگری و سفر مرتبط است.

برای توسعه صنعت گردشگری، کمیسیون تخصصی گردشگری در مجلس تشکیل گردد

برای سفر با قیمت تور پوکت لحظه آخری همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

بر اساس آمار شورای دنیای گردشگری و سفر 50 میلیون شغل مربوط به صنعت گردشگری در سراسر دنیا به دلیل کرونا از بین خواهد رفت؛ تنها در آمریکا پیش بینی می گردد این بیماری 24 میلیارد دلار به سرعت این کشور زیان وارد نموده باشد در اروپا نیز زیان یک میلیارد دلاری در ماه بوده، این زیان تنها در ایتالیا تا خرداد سال جاری به 7 میلیارد یورو رسیده و در اسپانیا 9 میلیارد و در یونان 15 میلیارد یورو بوده است.

طبق گفته جمشید حمزه زاده، دبیر تشکل های ملی گردشگری و رئیس جامعه هتلداران ایران، با شیوع ویروس کرونا فقط در دو ماه اسفند و فروردین، 5 هزار و 300 میلیارد تومان (حدود 330 میلیون دلار) خسارت به صنعت گردشگری ایران وارد شده است که 240 هزار نفر به صورت مستقیم و 550 هزار نفر غیرمستقیم در آن مشغول به کارند.

در همین ارتباط، علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ضمن تشریح جزییات نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اعضای هیات رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس یازدهم پیشنهاد می دهد تا کمیسیون تخصصی گردشگری در این مجلس شکل گیرد.

علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران ادامه می دهد: در ملاقات اخیر اعضای هیات رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس با نمایندگان بخش خصوصی، یکی از مهمترین موضوعاتی که مورد بحث و آنالیز نهاده شد، نحوه تعامل مجلس و نمایندگان بخش خصوصی بود که در همین ارتباط، آقای دشتی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس تاکید کردند که از نظرات بخش خصوصی و به ویژه، کمیسیون گردشگری اتاق ایران به عنوان بازوی اجرایی در امور مختلف بهره مند خواهند شد.

او اضافه نمود: همچنین در این نشست، رئیس کمیته گردشگری خلاق وزارت گردشگری و نمایندگانی از انجمن تورگردانان و تشکل های بخش خصوصی و منطقه آزاد اروند حضور داشتند که به پیشنهاد اعضا مقرر شد تا اتاق فکر بخش خصوصی و فراکسیون گردشگری مجلس تشکیل گردد.

به گفته علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران همزمان با شیوع ویروس کرونا از سوی دولت دوازدهم وعده های بسیاری به فعالان صنعت گردشگری داده شد که به رغم حرف هایی که گفته شد اما در عمل شاهد بودیم که اجبار و مشخص تکلیفی برای اجرای آنها در دستگاه های اجرایی و به خصوص بانک ها وجود ندارد. فعالان مالی قبول دارند که دولت در شرایط ویژه ای نهاده شده است، اما معمولاً آخر سال هر دولتی شرایطی فراهم می گردد تا دولت ها با قدرت برنامه هایی را عملیاتی و پروژه هایی را تمام نمایند که در اذهان عمومی ماندگار گردد، اما متاسفانه هنوز پروژه های قبلی دولت تمام نشده، دولت وعده های جدیدی را می دهد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1103

به "برای توسعه صنعت گردشگری، کمیسیون تخصصی گردشگری در مجلس تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای توسعه صنعت گردشگری، کمیسیون تخصصی گردشگری در مجلس تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید