امریکا پس از دسترسی ایران به واکسن کرونا معافیت تحریمی صادر کرد!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توییتی به ادعای آمریکا مبنی بر معافیت مبادلات تجهیزات مقابله با کرونا از تحریم ها واکنش نشان داد.

امریکا پس از دسترسی ایران به واکسن کرونا معافیت تحریمی صادر کرد!

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به معافیت مبادلات تجهیزات مقابله با کرونا از سوی آمریکا علیه ایران، نوشت: 82000 ایرانی قربانی کرونا شدند و اکنون آمریکا 16 ماه پس از شیوع این ویروس منحوس و ساخت واکسن ایرانی برای مبادلات کرونایی معافیت صادر می نماید!

در ادامه این توییت آمده است: مبادلاتی که تحریم آن ها حتی در دوران جنگ خلاف قوانین بین الملل است. برداشتن تحریم های غیرقانونی و مجازات عاملان آن خواست ملت ایران است.

خزانه داری آمریکا اخیرا ادعا نموده معافیت تحریمی برای مبادلات کرونایی با ایران را صادر نموده است. بنابر دستورالعملی که منتشر شده، امریکا کلیه مبادلات و فعالیت های مرتبط با صادرات، باز صادرات، فروش یا عرضه، مستقیم یا غیرمستقیم کالاها یا فناوری های مورد استفاده در پیشگیری، تشخیص یا درمان کووید-19 (از جمله پژوهش ها یا مطالعات بالینی مرتبط با کووید-19) با ایران یا حکومت ایران یا با افراد و کشورهای ثالث که چنین کالاهایی را به طور خاص برای بازفروش به ایران خریداری می نمایند، از تحریم ها معاف خواهند شد.

این خبر در حالی منتشر می گردد که واشنگتن همیشه ادعا نموده بود کالاهای بشردوستانه چون غذا و دارو از تحریم معاف هستند اما در عمل، بانک ها و دولت های بین المللی به تحریم های آمریکا از انجام تراکنش های اقتصادی مربوط به طرف های ایرانی حتی برای معاملات مربوط به غذا و دارو خودداری می نمایند.

معافیت صادر شده از سوی وزارت خزانه داری امریکا مهر تاییدی بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تحریم کالاهای بشردوستانه است که طبق قوانین بین الملل حتی در شرایط جنگ هم شامل تحریم نمی گردد.

از سوی دیگر، امریکا در حالی برای مبادلات کرونایی معافیت صادر نموده که جمهوری اسلامی ایران با اتکاء به دانش بومی خود به فناوری ساخت واکسن کرونا دست پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1569

به "امریکا پس از دسترسی ایران به واکسن کرونا معافیت تحریمی صادر کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امریکا پس از دسترسی ایران به واکسن کرونا معافیت تحریمی صادر کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید