الکاظمی در دیدار ظریف بر اهمیت توسعه روابط بغداد-تهران تاکید کرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، نخست وزیر عراق امروز در گفت وگو با وزیر خارجه ایران بر اهمیت توسعه و شکوفایی روابط عراق و ایران تاکید کرد.

الکاظمی در دیدار ظریف بر اهمیت توسعه روابط بغداد-تهران تاکید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر نخست وزیری عراق، امروز (یک شنبه - 19 ژوئیه) پس از دیدار محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با مصطفی الکاظمی، درباره جزئیات این دیدار بیانیه صادر کرد.

به نوشته پایگاه خبری ناس در این بیانیه آمده است: نخست وزیر عراق امروز از محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و هیأت همراه او استقبال کرد و درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم مشترک در زمینه های مختلف با هیأت ایرانی رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، ظریف در این دیدار تاکید کرد که ایران به سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به تهران به چشم آغاز یک مرحله جدید همکاری میان دو کشور می نگرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است: الکاظمی در این دیدار بر اهمیت روابط دوجانبه میان عراق و ایران، توسعه و شکوفایی آن در زمینه های مختلف در راستای منافع دو ملت و اقدام مشترک برای حمایت از امنیت منطقه و ثبات آن تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر عراق افزود: عراق تلاش دارد تا نقش متعادل و مثبت خود در ایجاد صلح و پیشرفت در منطقه را ایفا کند که این امر بر تمامی ملت ها تاثیر مثبت خواهد گذاشت و ثبات و رفاه و توسعه بیشتری را برای آنها به همراه دارد.

در این بیانیه آمده است: ظریف نیز گفت که ایران در انتظار ورود به مرحله جدید و مثبت از روابط با عراق و حرکت به سوی فعالسازی توافق نامه های میان دو کشور در بخش های مختلف است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران صبح امروز (یک شنبه) در رأس یک هیأت سیاسی راهی بغداد شد و قرار است پس از دیدار با مقامات ارشد عراقی در پایتخت به دعوت نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان راهی اربیل شود.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز قرار است دو روز دیگر(سه شنبه)، در پاسخ به دعوت حسن روحانی به ایران سفر کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 977

به "الکاظمی در دیدار ظریف بر اهمیت توسعه روابط بغداد-تهران تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی در دیدار ظریف بر اهمیت توسعه روابط بغداد-تهران تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید