المیادین: رئیس جمهور عراق، تهدید به استعفا نموده است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ساعاتی بعد از آنکه فراکسیون اکثریت در مجلس عراق از معرفی نامزد خود برای نخست وزیری اطلاع داد، منبعی نزدیک به رئیس جمهور عراق مدعی شد که محتمل است برهم صالح استعفا دهد.

المیادین: رئیس جمهور عراق، تهدید به استعفا نموده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، منبعی نزدیک به برهم صالح رئیس جمهوری عراق روز یکشنبه از احتمال استعفای او اطلاع داد.

این منبع شامگاه یکشنبه (یک دی) به شبکه المیادین گفت که برهم صالح تلویحاً گفته است که اگر نامزدی برای نخست وزیری تحمیل گردد و مورد موافقت عراقی ها نباید، آماده است که از سمت خود استعفا دهد.

به گفته این منبع عراقی، رئیس جمهور عراق منتظر پاسخ رسمی مجلس است تا فراکسیون اکثریت، نام نامزد را بر اساس سه شرط تعیین کند.

ائتلاف البناء عراق عصر امروز در نامه ای خطاب به رئیس جمهور این کشور از وی خواست قصی السهیل را به عنوان نامزد این ائتلاف برای تصدی نخست وزیری به مجلس معرفی کند. البناء گفته است که این ائتلاف، فراکسیون اکثریت است و نامزد آن باید برای رأی گیری در مجلس معرفی گردد.

با انتها مهلت پانزده روزه مجلس عراق به رئیس جمهور این کشور جهت معرفی نامزد نخست وزیری، اختلاف بر سر ماده 76 قانون اساسی عراق و تفسیر این قانون بیشتر شده است و برهم صالح برای اینکه به اختلاف ها انتها دهد، از دادگاه عالی قانون اساسی خواسته، در این باره شرح دهد.

در پاسخی که این دادگاه داده آمده است: فراکسیون اکثریت به فراکسیونی می گویند که پس از انتخابات بر اساس یک لیست انتخاباتی شکل گرفته است یا فراکسیونی که پس از انتخابات بر اساس دو یا چند لیست انتخاباتی شکل گرفته و وارد مجلس شده و کرسی های آن پس از ورود به مجلس و سوگند یاد کردن اعضای آن در نخستین جلسه، بیش تر از دیگر فراکسیون ها باشد و رئیس جمهور بر اساس احکام مفاد ماده 76 قانون اساسی نامزد آن را مامور تشکیل کابینه طی موعد مقرر در آن می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 560

به "المیادین: رئیس جمهور عراق، تهدید به استعفا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المیادین: رئیس جمهور عراق، تهدید به استعفا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید